Руско интернет проучване определи в кои професии напрежението е толкова високо, че служителите най-често си изпускат нервите, избухвайки било в гняв, било в сълзи.

Най-често на работа плачат секретарките, офис мениджърите и продавачите. 35% от представителите на тези професии, участвали в проучването, признават, че им се е случвало да се разплачат на работа.

Най-стоически понасят напрежението на работата си инженерите и бизнесмените със съответно 2 и 3 процента „ревльовци“.

Кои са най-честите причини стресът в работата да се превърне в сълзи?

В 57% от случаите това е началникът, а в 26% от случаите- вината е в колегите.

При началниците и мениджърите на високи позиции проблемите идват от друго. 21% са плакали, защото чувстват, че ситуацията им се изплъзва от контрол, и едва 1% могат да бъдат докарани до плач от подчинените си.

Всеки пети работник е плакал заради глоби, които са намалили заплатата му, или заради отказани премии.

В същото време едва 5% са плакали заради уволнение. Психолозите обясняват това с факта, че при уволнение водеща емоция е гневът.

Най-бързо съхнат сълзите от обида. Макар 50% да помнят ситуации, в които са били несправедливо обвинени от колеги пред началника, и макар 45% да са били оскърбявани от шефове, партньори и колеги, тези обиди бързо отминават. Настроението на 66% се подобрява още в същия ден, в две трети от случаите в отношенията между обиждащ и обиждан не е настъпил разрив. Само 11% са толкова злопаметни, че с месеци да чакат възможност да си го върнат.

Проучването е част от изследване върху така наречения „мобинг“. Мобинг означава психологически терор върху един служител от страна на останалите членове на екипа чрез постоянни негативни изказвания по негов адрес, непродуктивна критика, изолация вътре в организацията, разпространяване на лъжлива информация и т. н.