Сексистки скандал избухна в уиски индустрията

7745
Сексистки скандал избухна в уиски индустрията

© Pixabay.com

Beam Suntory - производител на ръженото уиски Alberta Premium Cask Strength, което спечели наградата „Уиски на годината", присъждана от „Уиски библията на Джим Мъри“, се дистанцира публично от влиятелния критик Джим Мъри и отказа да приеме наградата, която се връчва всяка година от 2003 г. насам.

Промяната в позицията на компанията идва след кампания, подета от експерта по уискито Беки Паскин и от статия във Forbes, в която е описан сексисткият език, който Мъри използва при отзивите си за някои уискита.

От Beam Suntory излязоха със следното съобщение:


“Горди сме с това, че нашето ръжено уиски Alberta Premium Cask Strength беше обявено за „Уиски на годината“ от Библията на уискито на Джим Мъри, но сме изключително разочаровани от част от езика, използван в много от продуктовите ревюта на изданието.

Ние не разполагахме с пълното издание на Библията на уискито преди обявяването на наградата и искаме да благодарим на авторите, които с право изразиха притесненията си относно обективизирането на жените в много от ревютата на г-н Мъри. Подобен език и поведение бяха одобрявани прекалено дълго в тази индустрия и ние сме съгласни, че това трябва да спре.”

В друго изявление от Beam Suntory казаха, че вече няма да промотират титлата „Уиски на годината“.

Ето и част от породилите спорове ревюта на Джим Мъри:

За Penderyn Celt (уиски, произведено от екип изцяло от жени): “Ако това беше жена, щях да искам да правя любов с нея всяка вечер. И сутрин. И следобед, ако можех да намеря времето и енергията …”

За Glenmorangie Artisan Casks: “Ако едно уиски можеше да има пол, то щеше да е жена. Всеки път, когато се натъкна на Morangie Artisan, то се появява с нов вид, различен парфюм и настроение. Изглежда може да взима решения. Дали обаче знае как да разтупти, прелъсти или спечели сърцето ви...? О, да.“

Най-продаваните марки уиски в светаЩе се изненадате от челото на класацията

В миналото подбираните от Мъри уискита влизаха в медийните заглавия по света, а марките уиски с охота слагаха оценките и коментарите на бутилките си. Това обаче се промени преди няколко дни.

Марките започнаха да се дистанцират от Мъри малко след началото на кампанията на Паскин. Най-големият онлайн търговец на уиски - The Whisky Exchange, обяви, че вече няма да публикува библията на Мъри на своя уебсайт, а разпространителят на книгата за Ирландия - Irish Whiskey Magazine, я премахна от магазина си и прекрати споразумението за разпространение.

След това големи марки уиски и компании подкрепиха Паскин. Сред тях са Glenfiddich, The Balvenie, Dingle, Glenturret и Douglas Laing, както и някои по-малки, като Catoctin Creek и Dornoch Distillery.

За да стане ясно колко голям проблем е това, търговската асоциация Scotch Whisky, която представлява повечето дестилерии и марки шотландско уиски, също застана срещу Мъри.

10 факта за най-скъпото уиски в света Бутилката му е изрисувана ръчно от ирландски художник

Мъри отхвърли всички обвинения в сексизъм в статия, публикувана в Spirits Business.

“Аз не съм сексист, Библията на уискито не е сексистка, никога не е била и аз няма да се поддам на този престорен гняв“, написа той.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg