Обикновена пластмасова подложка за крака, която се слага под тоалетната чиния, превърна едно семейство от американския щат Юта в мултимилионери.

"Сега всички си казват: 'Как не се сетих за това?'", казва Боби Едуардс, създателят и главен изпълнителен директор на Squatty Potty. "Доказах на много хора, че грешат и усещането беше наистина добро."

Всичко започва с това, че майката на Боби имала проблеми в тоалетната. "През целия си живот съм имала запек," признава с неохота Джуди Едуардс.

С напредването на възрастта проблемът единствено се задълбочавал. Преди няколко години лекар препоръчва на Джуди да използва подложка за крака, за да повдига нивото на колената си, докато седи на тоалетната.

Тя опитала и се оказало, че има ефект. "Разликата е огромна," казва тя. Нейният съпруг Бил бил изумен. "И двамата си помислихме: как така сме на възраст над 60 години и едва сега чуваме за това?'"

Подложката за крака обаче не била идеална, в което Боби видял възможност за успешен бизнес. "На пазара нямаше нищо, което можеше да ни помогне да разрешим проблема. Затова си го направихме сами."

Те правят първото столче за крака от дърво и го кръщават Squatty Potty.

Според Боби, клекнали е правилният начин, по който хората би трябвало да ходят до тоалетна. "Всички ние имаме извивка на дебелото черво," казва той. "Тя има е там с цел задържане. В противен случай щяхме да цапаме панталоните си, където и да отидем."

Сядането на тоалетната отпуска тази извивка до известна степен, докато клякането отваря всичко за по-добро изпразване на дебелото черво. "Повечето проблеми с вашето дебело черво започват там, където е тази извивка," казва неговият баща, Бил.

Семейството започва да раздава столчета за крака на приятели, които ги считали за шегаджийски подаръци, докато не започнели да ги използват.

"Виждах резултатите, ефекта върху хората и си мислех, че от това може да излезе нещо,“ казва Боби. Така той, неговите родители и негов брат събират 35 000 долара, за да направят уебсайт и да се заемат със сериозно производство.

Джуди решава, че столчетата трябва да са от пластмаса, за да може цената им да е по-ниска и правят първата си голяма поръчка. "Първата поръчка бе за около 2 000 столчета Squatty Potty. Те пристигнаха от Китай в цял контейнер," казва Боби.

„Тогава си помислих, че никога няма да ги продадем. В момента продаваме подобно количество за ден."

В началото Боби изпраща безплатни столчета на блогъри, които пишат за здраве, за да генерира популярност и успехът не закъснява. Обаждат им се от популярното здравно предаване „Шоуто на доктор Оз“, а след това и популярният радио водещ Хауърд Стърн започва да говори за продукта.

При втория си опит Squatty Potty се класира за риалити предаването Shark Tank., където инвеститори решават дали да финансират нови продукти и компании. Семейството успява да продаде продукти за 1 млн. долара в рамките на 24 часа след появяването си по телевизията, а компанията получава и 350 000 долара инвестиция от Лори Грайнър.

Това води до осигуряването на място на рафтовете в магазините от популярната в САЩ верига Bed Bath & Beyond.

Продажбите за първата година през 2011 г. възлизат на 17 000 долара. Те достигат 19 млн. долара през 2015 г., а в края на 2017 г. те вече са близо 33 млн. долара. "Вероятно ще достигнем 100 млн. долара в следващите няколко години," казва Джуди.

През последната година компанията разработва и нови продукти, сред които четка за тоалетна във формата на едно популярно емоджи и линия ароматизатори за тоалетна.

Семейство Едуардс разширяват дейността си в Юта и отварят нов завод в Канада, за да се концентрират върху международните продажби.

Най-голямото предизвикателство винаги е било да се намери маркетинговия баланс между хумора и здравето. "Рекламите ви може да бъдат наистина вулгарни или пък толкова двусмислени, че хората да не знаят за какво говорите," казва Боби.

След дълги колебания семейството харчи 250 000 долара за провокативна видео реклама. Тя генерира над 100 млн. гледания, а продажбите скачат. "Ще направим още видеа и те ще струват много повече," казва Бил.

Семейният бизнес Squatty Potty има и проблеми през годините. През май 2017 г. компанията освободи Кати Грифин като свое рекламно лице, след като тя се снима с бутафорна отрязана глава на президента на САЩ Доналд Тръмп.

След като миналата есен пуснаха модела SquattyPottymus с допълнителна сделка за деца, се налага да изтеглят седалката от пазара, след като получават оплаквания, че няколко деца са се подхлъзнали и са се наранили. Останалата част от комплекта продължава да се продава добре през празничния период.

В крайна сметка, успехът им е невероятен. Първоначално Джуди Едуардс мислела, че може да продадат малко столчета тук и там, за да подпомогнат пенсионните си доходи, защото никой не иска да обсъжда проблеми с ходенето до тоалетна.

"Аз все още се срамувам да говоря за това," казва тя. Не толкова, колкото преди обаче.