Шест съвета за повишаване на енергията

1823
Шест съвета за повишаване на енергията

Очаквате с нетърпение вкусния обяд. Времето идва и се наслаждавате на храната си. Толкова е вкусно!

Но след това изведнъж се чувствате уморени и сънливи. Какво се случва в тялото ви?

След като ядете, тялото ви скача на висока предавка - започва храносмилателният процес: притокът на кръв към стомаха и червата се увеличава, което води до намаляване на пренасянето на кислород към мозъка. А това се проявява под формата на умора.

Това, което ядете, влияе и върху начина, по който се чувствате: ако ядете храни с високо съдържание на захар и прости въглехидрати (макаронени изделия от бяло брашно, бял хляб), тялото ви отделя повече инсулин.

Инсулинът е пептиден хормон, който понижава нивото на кръвната захар - така че, ако тялото ви освободи много от него, това може да доведе до рязко падане на нивата й.

Усещате се уморени, не можете да се концентрирате и какво искате? Повече захар! Ако искате да сте по-активни и продуктивни през целия ден, трябва да опитате да намалите приема на захар.


И все пак това не означава, че трябва да пропуснете обяда, за да не ви се доспи. Важното е да следвате няколко прости съвета.

1. Закуската е ключова

Закуската сутрин ни зарежда и ни дава енергия до обяда. Освен това, ако закусите, няма да ядете толкова на обяд. И няма да сте уморени, след като се нахраните.

2. Хидратацията е важна

Преядохте ли на обяд? Защото бяхте много гладни? Бъдете внимателни: много хора бъркат чувството за глад с жажда. Затова не забравяйте да пиете достатъчно вода.

3. Раздвижването помага

Кратка разходка навън може да направи чудеса след обяд. Свежият въздух и упражненията доставят на мозъка много кислород. Ако не можете да излезете навън, отворете прозореца и поемете дълбоко дъх. Или направете 20 клякания - няма да отнеме време и ще ви тонизира.

4. Намалете кафето

Ако смятате, че трябва да изпиете пет чаши кафе, за да се събудите най-накрая, имайте предвид, че голямо количество не означава, че ще си помогнете повече. Една кофеинова напитка е добре, защото стимулира отделянето на адреналин. Но повече от една има обратен ефект - тогава наистина ще се чувствате уморени.

5. Направете си обедна дрямка

Разбира се, не всеки има лукса да поспи малко, но ако имате възможност, се отпуснете за 10-20 минути. Това време е достатъчно, за да ви зареди и да ви ободри.

6. Изяжте обяда си

Това, че сте уморени след хранене, не означава, че трябва да спрете да ядете. Опитайте да хапвате по-малки порции от правилните храни и избягвайте такива, които съдържат аминокиселина триптофан, предизвикваща съня.

Такива са: мляко, месо: свинско, пилешко, говеждо месо; риба: риба тон, скумрия, сьомга, пъстърва; сирене : пармезан, Ементал, Едам, Бри, Камамбер; житни продукти: овес, продукти с брашно от лимец/просо/(елда) пшеница; ядки: лешници, кашу, орехи.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg