Финалът по американски футбол на Националната футболна лига (НФЛ), известен като Супербоул, винаги подлага под напрежение рекламодателите, но тази година в маркетинговите отдели ще гризат нокти, ще се разхождат нервно и ще чупят ръце повече от всякога, пише Reuters.

Te обаче имат основателна причина да се притесняват. Рецесията, която принуди компаниите внимателно да следят разходите си и да намаляват всичко, от персонал до пътни разходи, прави цената от 3 млн. долара за 30-секунден рекламен спот по време на мача на 1 февруари по-очебийна от всякога.

Цените за реклама по време на Супербоул винаги стряскат и са много по-високи от тези, за което и да било телевизионно събитие, основно защото финалът привлича повече от 95 млн. зрители в САЩ. Рекламите по време на Оскарите, друго голямо събитие от рекламна гледна точка, което привлече около 32 млн. зрители миналата година, струват около 1.8 млн. долара за 30 секунди.

Независимо от цената, NBC успя да продаде по-голяма част от рекламното си време за Супербоул до края на миналото лято на цени от около 3 млн. долара за 30 секунди. В момента са останали около 10% от рекламното време, които трябва да бъдат продадени.

Източници близки до NBC, която е собственост на General Electric Co, твърдят, че в последните седмици от телевизията показват по-голяма склонност да обмислят позицията си по отношение на цените, за да привлекат интереса на рекламодателите.

General Motors и Fedex, които са традиционни рекламодатели по време на Супербоул, тази година няма да излъчат свои реклами, изтъквайки като причина рецесията.

Другите големи рекламодатели като Anheuser-Busch InBev, PepsiCo, Hyundai Motor обаче все още пръскат милиони долари за ТВ реклами, независимо от икономическия спад.

Някои харчат доста за рекламните си кампании. DreamWorks Animation Inc и Pepsi ще излъчат според тях първата триизмерна реклама по време на Супербоул, промотирайки филма "Monsters vs. Aliens".

Дори и при това положение експерти смятат, че рекламодателите ще внимават с прекомерната реклама на продуктите си по време на Супербоул, тъй като потребителите лесно се засягат от компаниите, които плащат, за да излъчват скъпи рекламни послания независимо от факта, че в същото време се закриват работни места.