Ако беше знаменитост, компания или финансова институция, Дядо Коледа щеше да е най-ценната марка в света, показват изчисленията Brand Finance. Институтът реши да провери колко струва брадата и шапката с наближаване на празниците.

Изчисленията показаха, че ако съществуваше, Добрият старец щеше да се оценява на 1.6 трлн. долара, което е три пъти по-скъпо от Apple - най-скъпата компания в света по борсова капитализация.

Дядо Коледа щеше да струва и пет пъти по-скъпо от марката, която успява да наложи вида, в който всички сме свикнали да го виждаме, Coca-Cola.

„Дядо Коледа е златен бранд“, каза Дейвид Хай, главен изпълнителен директор на Brand Finance.

Той допълни, че в анализа си компанията е взела предвид влиянието на Дядо Коледа в сектори като туризма, хотелиерството и търговията, като оценява повишаването на приходите в тези отрасли по време на коледните празници.