Звезда в американския футбол, която предизвика много полемики, след като реши да коленичи по време на изпълнението на националния химн преди мачовете в НФЛ, е новото лице на голяма рекламна кампания.

Бившият куотърбек на Сан Франциско Фортинайнърс Колин Каперник е лицето на 30-ата годишнина на рекламната кампания в на Nike - Just Do It.

През 2016 г. Каперник отказваше да стои прав по време на изпълнението на националния химн, като по този начин протестираше срещу полицейското насилие срещу афроамериканци в САЩ.

Много други играчи го последваха, но тези протести разделиха страната.

Президентът Доналд Тръмп нарече играчите, които "проявяват неуважение" към американското знаме, "кучи синове" и призова за уволнението им.

Реклaмите на Nike показват лицето на Каперник с посланието: "Вярвайте в нещо. Дори и ако това означава да жертвате всичко."

Каперник е една от многото спортни звезди, сред които и състезателите от НФЛ Одел Бекъм-младши и Шакийм Грифин, които участват в 30-ата годишнина на кампанията Just Do It.

Вчера Каперник сподели в профила си в Twitter рекламата и посланието.

Джино Фисаноти, вицепрезидент на Nike, отговарящ за брандирането в Северна Америка, заяви: "Ние вярваме, че Колин е един от най-вдъхновяващите спортисти на това поколение, който използва силата на спорта, за да помогне на света да върви напред."

Една от другите звезди на кампанията на Nike - тенисистката Серина Уилямс, също изрази подкрепа.

Някои потребители на социалните медии обаче призоваха за бойкот на компанията, използвайки хаштаговете #BoycottNike и #JustBurnIt. Кънтри звездата Джон Рич пусна снимка на чифт чорапи с изрязано лого на Nike.

30-годишният Каперник подписа рекламен договор с Nike през 2011 г. и е получавал заплащане от компанията дори и по време на периода, в който коленичеше по време на изпълнението на химна, според ESPN.

Играчът прекрати договора си с Фортинайнърс през 2017 г. и оттогава не е играл. В момента Каперник съди НФЛ, като според него има заговор между собствениците той да не бъде допускан в лигата заради участието си в протестите.

Решението на Nike да използва Каперник е интересно и заради факта, че компанията е официалният доставчик на спортна екипировка на НФЛ.

През май тази година от НФЛ обявиха, че отборите, чиито играчи коленичат по време на химна, ще бъдат глобявани.

Според лигата играчите, които не искат да стоят прави по време на изпълнението на химна, може да останат в съблекалните през това време.

Новите правила обаче все още не са предложени, тъй като преговорите между лигата и профсъюза на играчите все още текат.