Днес акциите на свищовския производител на бебешки храни и каши Слънчо АД (

) се въведоха за търговия на Българска фондова борса. Емисионната цена на пласиране ще е равна на номиналата стойност на книжата от 1 лв., като пазарът ще оцени стойността на компанията, коментира Нина Данчева, член на СД на Слъчно АД.

Именно и реалната пазарна оценка на компанията е основната цел на листването на Слънчо АД на БФБ. Според информация на Данчева мажоритарният собственик предвижда да пласира на пазара до 30% от капитала или 480 хил. лота до четири месеца, в зависимост от пазарната конюнктура.

Средствата от публичното предлагане ще се реинвестират в производството.„Инвестиционната ни програма за 2008 г. възлиза на 900 хил. лв., част от която ще се изпълни с постъпленията от предлагането на акциите,“ коментира още Данчева. Насоката на програмата е за разработка на нови детски храни, подобряване визията на опаковките и др.

Данчева заяви, че през следващата година от компанията могат да предприемат увеличение на капитала с до 2 млн. лв. „Предвиждахме това да се случи през тази година, но неблагоприятната обстановка ни принуди да отложим увеличението на капитала за 2009 г.,“ спомена тя.

На въпрос как ще коментира поскъпването на основните суровини, необходими за производството на Слънчо АД, Данева коментира, че влиянието им оказва неблагоприятно въздействие върху финансовите резултати на компанията. „Въпреки това се стараем да запазим цените на продуктите ни стабилни за възможно по-дълъг период от време. Предприемаме увеличения само в крайни случаи,“ уточни тя.

Запитана от Profit.bg, дали планират да добиват сами някои от необходимите им суровини, Данчева посочи, че ръководството на дружеството планира да изгради собствена инсталация за добив на сухо мляко, определяща суровина за продуктите на Слънчо АД. „Това е сериозна инвестиция, като се надяваме в най-скоро време да я осъществим.“

Тя допълни, че по отношение на инстантните бебешки храни компанията няма конкурент в лицето на български производители, но срещат силна конкуренция от чужди компании. Конкуренция има при овесените ядки, пшеничените пръчици и детските пюрета.

Ръководството на Слънчо АД възнамерява да се въползва от географското си разположение и да навлезе на румънския пазар. „През ноември продуктите ни участваха на изложение в Румъния, като привлякоха интерес. На етап сме търсене на партньори в северната ни съседка,“ каза Данчева.

Печалбата на Слънчо АД за първо тримесечие е 96 хил. лв. при 225 хил. лв. година по-рано. Нетните приходи от продажби се коригират от 914 хил. лв. на 812 хил. лв. От компанията очакват ръст от 15-20% на продажбите през 2008 г.

На снимката: Нина Данчева, чл. на СД на Слънчо АД (сн. Profit.bg)