Работата в щатските кафенета обикновено намалява с увеличаване на температурите през лятото.

Сега обаче тази сезонна традиция бива нарушена от популяризирането на студеното кафе, манията по което се пренася от хипстърите към все повече хора.

Тъй като за студеното кафе, което не се вари, често се използват повече зърна от традиционното айскафе, това може да повиши търсенето на кафе на зърна в САЩ, пише Reuters.

Една от най-големите вериги кафенета в САЩ - Peet's Coffee & Tea, която има около 400 заведения, замени традиционното айскафе със студено кафе през юни, а продажбите на студено кафе надхвърлят миналогодишните продажби на айскафе със 70%.

Други кафе вериги също се включват в тази традиция, в това число и най-голямата - Starbucks, която започна да предлага студено кафе в 2 800 заведения това лято.

Студеното кафе се приготвя чрез изкисването на прясно смляно кафе в студена вода в продължение на между 12 и 24 часа, докато традиционното айс кафе се приготвя чрез охлаждането на топло сварено кафе и добавянето на лед.

Ниската температура и липсата на движение обаче означават, че при студеното кафе от зърната не се извлича толкова аромат и сила, колкото при топлото и традиционното айскафе. Това принуждава компании като Peet's, Gillies и Brooklyn Roasting Company да използва по-големи дози смляно кафе при смесите за студено кафе.

Управляващият партньор в Brooklyn Roasting Майкъл Полак казва, че използва двойна доза кафе в студеното си кафе и свършва кафето на зърна два пъти по-бързо през лятото, отколкото през другите сезони.

От Peet's компенсират по-високите разходи за материали, като таксуват клиентите си 2.45 долара за малко студено кафе, в сравнение с цена от 2 долара за малко айскафе.

При Starbucks цената за студено кафе е с 60 цента по-висока от тази за айскафе.

Жаждата на американците за студено кафе се увеличава от години.

Процентът на кафенетата и ресторантите, които сервират айскафе, се е увеличил от 19 през 2009 г. до 24 г. през 2013 г., според данни на Mintel.

Студеното кафе бе популяризирано, когато базираната в Портланд компанията Stumptown Coffee Roasters започна да продава готово за пиене кафе в малки бутилки през 2011 г. Сега с пускането му във веригата Starbuck студеното кафе вече набира още по-голяма популярност.