Доброволната поява на известни политици в реклами е рядко явление за индустрията, така че желаещите да осигурят „лицето" им често прибягват до нелегални методи. Например Ангела Меркел без да знае стане лице на бельо, а Дмитрий Медведев- на строителни инструменти...

Силвио Берлускони

През юли италианският премиер се появи в 30-секундния рекламен клип Magic Italy. Видеото, озвучено от Берлускони, рекламира „небето, слънцето и морето" на Италия и приканва гражданите да прекарат отпуската си в родината, за да я опознаят по-добре.

Брендът и дизайнът на логото са създадени лично от Берлускони, който предложи гласа си на Асоциацията на управителите на хотели с обяснението, че той е „уникален, чувствен и лесно разпознаваем".

Барак Обама

Американския президент е най-използваното лице в реклама, но малцина знаят, че това е напълно нелегално.

През януари 2010 г. компанията Weatherproof беше помолена от Белия дом да свали от Таймс-скуеър рекламата си, на която Барак Обама беше изобразен с тениска с тяхното лого. От компанията заявиха, че няма нищо осъдително в това да покажат, че за първи път от 100 години САЩ имат стилно облечен президент. Белият дом обаче се позова на заблуждаващата реклама, от която излиза, че президентът предпочита тази марка пред останалите.

Нелегално беше използвано и лицето на Мишел Обама в кампания за правата на животните на PETA. Последствия обаче не последваха

Ангела Меркел

Канцлерът на Германия Ангела Меркел дори и не подозираше, че украсява улиците на Берлин по бельо на компания Bruno Banani, нито че в същия вид я заобикалят външният министър Франка-Валтер Щайнмайер и настоящия- Гидо Вестервеле. Тя обаче реши да запази гордо мълчание

Никола Саркози

Френския президент никога не е давал разрешение за каквато и да е реклама с негово участие, което не попречи на германската компания за коли под наем Sixt да се изгаври с ниския му ръст. На реклама на Citroen С3, тя сложи послание: „Направете като мадам Саркози. Вземете си малък французин" (Machen Sie es wie Madame Bruni. Nehmen Sie sich einen kleinen Franzosen).

Всъщност в детството си Саркози все пак е участвал в реклама: на прах за пране Bonux. През далечната 1967 г. 12-годишният Никола се появява на постер. Едва ли някой би разпознал в русото дете настоящият президент. Оказва се, че непредвидливите автори на рекламата го боядисали.

Дмитрий Медведев

Руската Стройбат - производител на строителни инструменти, вдигна доста шум, намирайки двойник на руския президент, който да застане на постерите й. Тя отказа да свали постера с обяснението, че ако има прилика, тя е случайна. От своя страна антимонополната служба заведе дело.

Михаил Горбачов

Единственият съветски лидер, който наистина се е съгласявал да участва в реклама, е Михаил Горбачов. Още в средата на 90-те той става рекламно лице на Pizza Hut.

През 2000 година той се снима в реклама на австрийската национална железница OBB, в която разглежда нова зала, новите пътища и накрая заявява, че всичко това е резултат от перестойката.

Третият му опит е с Louis Vuitton през 2007 г., заедно с Катрин Деньов, Андре Агаси и Щефи Граф.

Хонорарите на Горбачов се пазят в строга тайна, но се знае, че всички средства са преведени по неговите фондове.