Не много отдавна, известен клиент от развлекателната индустрия пристигнал при бизнес мениджъра Евън Бел с новината, че има нова приятелка, с която се запознал в Лондон. Това нямаше да е ужасно необичайно, ако клиентът вече не беше женен. Независимо от това, звездата искала да знае дали е възможно да му се открият отделни банкови сметки от Лас Вегас и Лондон, така че да е в състояние да поддържа две семейства. Това наистина е възможно и Бел се погрижил за детайлите. „Доколкото знам двете жени още не знаят една за друга", завършва историята Бел."Ние не управляваме морал. Управляваме пари".

Да- това е работата на Бел и останалите мениджъри на богатството на звездите- да управляват и да се грижат за доходите на богатите и известните. Те имат екип от съветници и финансови консултанти, които подслоняват милиони долари под формата на акции, облигации и недвижими имоти. Според експерти в тази област те отговарят за около 80% от доходите на клиентите си. Останалите 20% са по-ликвидни- те отиват директно в сметките на звездите за поддържане на техния разточителен начин на живот.

Естествено, бизнес мениджърите, които работят на хонорар, плащан от комисионни или фиксирани такси, не гледат с добро око на необмислените разходи. Много от тях са дипломирани експерт-счетоводители с доверителна отговорност за управление на паричния поток на клиентите си. Tе познават приливите и отливите на шоубизнеса достатъчно, за да знаят, че само защото даден актьор има касов филм или го показват по телевизията, дългосрочният успех не е гарантиран. Много от тях директно връщат знаменитостите на земята, обяснявайки им този прост факт.

За по-упоритите бизнес мениджърите имат уникални стратегии за връщане в правилната посока.

Един от тези методи е редовният финансов отчет, ако се наложи-седмичен. Алан Голдман от базираната в Лос Анджелис Goldman & Knell разказва как показал на един актьор със свиреп апетит за шопинг собствената му годишна сметка за 600 000 долара само за дрехи от един магазин.

Лестър Книспел- бизнес мениджър на Ким Кардашян и Шакийл О'Нийл, казва, че когато парите пристигнат, първото нещо което прави, е да задели настрана голяма част в „данъчна" сметка, за да не получи клиентът грешна представа за това с какво разполага.

Книспел обожава животозастраховането- то му помага да убеди клиентите си да пестят като начин да осигурят бъдещето на близките си. Но той също знае, че да накара клиента да плаща огромни застрахователни вноски е добър трик за трупане на парични резерви, тъй като много застрахователи позволяват на притежателите да черпят от тях по-късно в живота.

Разбира се, бизнес мениджърите разбират, че знаменитостите, покрай желанието си да се хвалят, са подложени на силен социален натиск. В индустрия, в която привидността е всичко, богатите звезди трябва да харчат и за благотворителност, и за лукс, които безспорно могат да бъдат признати за инвестиция. Това също е работа на бизнес мениджъра, който да е авангард срещу финансова разруха и да смекчава риска от прекаленото излагане на несериозни разходи.

Понякога той знае повече за това какво става с парите на клиента, отколкото собствената му съпруга. Мартин Фокс разказва как негов клиент се обадил и помолил до няколко часа да му бъде купена и доставена пред ресторанта определена кола с огромна панделка около нея- забравил бил годишнината от сватбата си. Молбата била изпълнена и още преди десерта колата стояла на паркинга пред ресторанта. „Да знаеш какъв мил съпруги имам", похвалила се съпругата няколко дни по-късно при среща с мениджъра. „Мога да си представя", отговорил Фокс.