Starbucks се превърна в начин на живот в Америка. Независимо дали ги харесвате или не, може да ги видите на толкова много места във всеки град и щат. Те са една от най-популярните марки и е символ за кафе култура на няколко поколения.

Но като всяко нещо и те имат своите тайни, които не биха искали да знаем. Вижте някои от тях:

Бяха засрамени от Oxfam за несправедлива търговия

Starbucks може да е най-позната като веригата за кафе, която с гордост показва колко етични и екологични са, но това не означава, че тяхната история е била неопетнена, когато става дума за неща като етика. Те рекламират кафето си със знак за движениети за честна търговия (Fair Trade). По същество това означава, че продуктът е произведен в условия, благоприятни за околната среда и за служителите, и че има определена граница за най-ниската цена, която купувачът може да плати за продукта. През 2006 г. международната благотворителна организация Oxfam обвини Starbucks, че тяхното противопоставяне срещу жеалнието на Етиопия да има контрол върху три от сортовете кафе, които използват, означава, че компанията застава на пътя на производителите в страната. Starbucks отговаря, че се опитват да защитят малките фермери, но в крайна сметка става въпрос за правен конфликт. Накрая се постига споразумение и етиопците печелят правото за утвърждаване на своя марка кафе.

Кокосовото им мляко не е точно такова

За клиенти, които имат непоносимост към лактоза или просто търсят по-здравословен и алтернативен на млякото вариант, Starbucks предлага кокосово мляко. Може да очаквате, че ще пиете нещо, което до голяма степен е направено от кокосов орех и вода, тъй като повечето кокосови млека са. Но погледнете съставките на компанията и ще намерите нещо много различно. Тяхното кокосово мляко включва неща като ксантанова гума, трикалциев фосфат и карагеанан. Третата съставка в списъка е захар от захарна тръстика, а ако мислите, че в кафето ви няма захар, грешите.

Имат някои неустойчиви практики

През 2013 г. компанията обяви, че използва палмово масло за печивата си. Придобиването на палмовото масло означава обезлесяването на огромни части от Индонезия и Малайзия, което води и до измирането на много орангутани.

Чашите не се рециклират и не са рециклируеми

Когато става въпрос за постигане на устойчивост в околната среда, рециклирането трябва да бъде на първо място. Въпреки факта, че те насърчават използването на чаши за многократна употреба, Starbucks не използват рециклируеми чаши. Всяка година компанията употребява около 4 милиарда чаши, което е еквивалентът на 1,6 милиона унищожени дървета за нещо, което след това се хвърля в боклука.

През юли 2016 г. компанията в крайна сметка започна пробно производство на чаши, които са напълно рециклируеми.

Тиквеното лате

Това е една от най-емблематичните напитки, но едва от 2015 г. тя съдържаше това, което би трябвали. А именно – тиква. Дотогава кафето има изкуствени овкусители и подобрители, както и подправки и доста захар. Сега обаче рецептата е сменена.

Те сменят млякото заради обществен натиск

Като екологична компания Starbucks се гордее с безвредните си съставки. Но не и когато се разбира, че млякото, което слагат в напитките, е от крави, на които са инжектирани хормони. След като компанията спира с доставката на това мляко, беше поставена под натиск да увери, че не използва и мляко с ГМО. Нещо, в което тя се включи.

Колко са вредни напитките?

Никой не отива в "Старбъкс", мислейки, че ще пие нещо диетично, но някои от напитките, които поръчвате, може да са много повече от това, за което мислите. Ако поръчате голямо Фрапучино, ще изпиете 510 калории. За сравнение, Big Mac от McDonald's има 540 калории. Ако изберете бяло шоколадово мока фрапучино, калориите скачат на 600. И това не е най-страшното. Бял горещ шоколад има цели 640 калории.

Ако трябва да смятаме и захарта, само ще споменем, че има напитки, в които съдържанието на захар в голяма чаша е…. 25 чаени лъжички! Това са 99 грама и е лудост. Старбъкс планират да намалят съдържанието на захар в своите напитки до 25% до 2020 г. и въпреки че това е стъпка в правилната посока, замислете се какво поръчвате и как ще ви се отрази.