Колет и Скот Стохлър имат мечтаната кариера. Те пътуват по света шест месеца в годината и получават пари, за да публикуват снимки, видеа, информационни бюлетини и блогове на сайта си и на каналите си в социалните мрежи, пише ВВС.

Акаунтът им в Instagram (@Roamaroo) е монтаж от избрани моменти в ярки цветове – каяк в тюркоазени води, наздравица на балкона или прегръдки на живописни плажове. Но Колет казва, че зад кулисите „не е толкова бляскаво, колкото изглежда на снимките“. „Просто знайте, че сме на плажа само за малко, за да направим снимка“, споделя тя.

Макар че средностатистическият жител на планетата едва ли ще се трогне от това, Колет казва, че животът на „човек, оказващ влияние“, изисква неуморна усърдна работа – хиляди хора се конкурират за едни и същи маркетингови долари.

Публикация, споделена от TRAVEL COUPLE ✈️Scott+Collette (@roamaroo) на

Броят на хората, оказващи влияние в социалните мрежи, като семейство Стохлър, с огромна аудитория и компании, които искат да извличат печалба на техен гръб, расте и индустрията се развива бързо. Но само малка част от тези хора могат да превърнат това в начин за изкарване на прехраната.

Филип Трипенбах от маркетинговата компания Edelman казва, че докато „най-добрите“ могат да си издействат астрономически хонорари, „хората, които са просто добри, не получават почти нищо“. Цената на средната спонсорирана публикация е около 300 долара.

Колет и Скот, които живеят в Лос Анджелис и са съответно на 30 и 34 години, получават по около 2000 долара на публикация и печелят около 200 000 долара на година, като влагат голяма част от сумата в бизнеса си.

Но Скот казва, че „трябва да се бутате. За всеки 50 запитвания, ще чуете само няколко „да“. Просто трябва да имате тази решителност и страст“, споделя Скот.

Двойката, преди това инженерен мениджър и автор на реклами, създала Roamaroo преди две години. Колет и Скот наскоро се завърнали от седеммесечно околосветско пътешествие, което предприели със спестените пари за второ жилище.

Към края на пътуването си те разбрали, че последователите им в социалните мрежи растат и решили да превърнат номадския си начин на живот в бизнес.

Сега те работят с туристически агенции, хотели и други марки, за да планират пътувания, които документират и публикуват на сайта си и на акаунтите си в социалните мрежи.

Публикация срещу заплащане

Семейство Стохлър започнало да се свързва с потенциални клиенти и да сключва договори за писане, снимки и заснемане на видео на ваканциите си.

Сега, когато работят с компания от дестинацията им, като хотел например, това включва поемане на всички разноски за пътешествия до екзотични места и „хонорар за създаване на съдържание“. Други компании просто молят продуктите им да присъстват на снимките, които Скот и Колет могат да направят, например, докато се разхождат близо до дома си в Калифорния.

Публикация, споделена от TRAVEL COUPLE ✈️Scott+Collette (@roamaroo) на

Макар че клиентите могат да диктуват колко публикации в Instagram влизат в сделката, двойката има последната дума за това, което пише, и за снимките, които публикува. Семейство Стохлър казва, че брандираните публикации съставляват около 25% от постовете им в социалните мрежи и макар че те все още сами си търсят работа, компаниите също се обръщат към тях.

Това означава планиране на пътуване около дестинациите на клиента, а не избор на собствена дестинация. Когато пътуват, те прекарват голяма част от времето си в снимане, споделя Колет. „Рядко имаме възможност да се отпуснем, когато сме на работни пътувания, но понякога можем да прибавим един ден в края (на собствени разноски), за да изследваме“, допълва тя.

Доход като за средна класа

Кит Уислър и Джей Ар Суитчграс, друга двойка от Южна Калифорния със страст към пътуванията, има вече над 150 000 последователи в Instagram. Тя документира номадския си начин на живот на акаунт @IdleTheoryBus. На снимките двойката плува в тесни заливи, разхожда се в природни паркове в Америка и гледа звездите сред дивата природа.

През 2015 г. тя направила опит да се издържа с оказване на влияние в социалните мрежи след три години на път в оранжева каравана, два пъти по-голяма от дома им. Но Кит и Джей Ар, които са в края на 20-те си години, бързо се разочаровали.

„Не можете да си изкарвате прехраната, като продавате 150 000 последователи на марки“, казва Кит. „Не и ако всяка публикация не ви е спонсорирана или искате да живеете в бедност“, допълва тя.

Публикация, споделена от Kit + J.R. + Sunshine (@idletheorybus) на

Сега двойката има само един дългосрочен договор с компания за бутилиране на вода и е длъжна да поставя марката на снимките си веднъж в месеца. Това осигурява около 10% от дохода й.

Останалата част от доходите си, които Кит и Джей Ар определят като „от средната класа“, идват от продажби на фотокнигата им и на истории, както и от снимки на недвижими имоти за маркетингови брошури и от ръчен труд.

„През годините създадохме истински отношения онлайн с хора, които уважават изкуството ни и искат да извлечем повече полза от него. Компаниите не могат да платят достатъчно за това“, споделя Кит.

Макар че изкарването на прехраната като човек, оказващ въздействие, може да е трудно, индустрията се развива бързо и няма установени правила, особено относно заплащането.

Ефективността на хората, оказващи влияние, трудно може да се измери. Изследване на Rakuten Marketing установи, че 38% от марките не могат да кажат дали дейността на оказващите влияние хора действително помага за продажбите им, а 86% не са сигурни как тези хора изчисляват хонорара си.

Въпреки това 75% от потребителите планират да увеличат разходите си за оказване на влияние догодина. „Точно в момента това наистина е Див Запад“, казва Трипенбач.

„Дали това е начин да печелите пари? Да. И източникът на тези пари ще расте. Но ако наистина искате да направите това, трябва да сте удивителни. Трябва да ме накарате, когато се събудя сутрин и скролвам в Instagram, да се спра точно на вас. Състезавате се с видео на племенницата ми, която е проходила за първи път. Трябва да достигнете същия емоционален интензитет“, казва Трипенбач.