Утайката от кафе е новото черно.

Компанията за производство на продукти за грижа за кожата Frank Body успява да направи бизнес от продажбата на утайка от кафе като ексфолиант и очаква да генерира над 19 млн. долара продажби през тази година.

Базираната в Австралия компания е основана през 2013 г. от петима приятели. Те влагат общо 3 000 долара и успяват да си ги върнат в рамките на една седмица.

Тайната към успеха на Fran Body се нарича Instagram.

Основателите решават да не се занимават с традиционната реклама и вместо това стартират целенасочена кампания в социалните медии, пише CNNMoney.

Стратегията им се оказва успешна - Frank Body има над 664 000 последователи в Instagram. Компанията дори има отделен профил Frank Feedback, където клиентите споделят техните впечатления от продуктите.

Вижте още: Той напуска училище на 17, днес има компания с продажби за 1 млрд

През първата си година Frank Body генерира над 3 млн. долара продажби. Втората година продажбите вече достигат 9 млн. долара.

Тази година Frank Body вече е генерирала над 3 млн. долара продажби за първото тримесечие. Австралийската финансова година започва на 1 юли.

Компанията има 530 000 онлайн клиенти и планира да разшири дейността си и в Русия и Дубай.

Оригиналният й ексфолиант включва кафе, бадемово масло, вода, сол, кафява захар, портокалово масло, витамин Е и естествен аромат.

Вдъхновението за създаването на компанията е първата любов на единия от съоснователите Стив Раулу – трите му кафенета в Мелбърн.

"Много жени идваха и питаха за утайка от кафе," казва Раули. "Отначало не ми се струваше странно, защото знам, че хората я използват в градините си, но тези жени искаха да я използват върху телата си."