Здравето на близките му хора – това е най-важният елемент за пълноценен живот на българина. Изводът е част от първия у нас Индекс за пълноценен живот*, създаден от Прогрес Консулт и Лидл България.

Проучването дава отговор на въпроса доколко качеството ни на живот отговаря на нашите очаквания, както и кои са десетте най-важни фактора за пълноценен живот на българина. Индексът е изчислен на базата на 82 показателя, разделени в категориите Здраве, Рекреация, Отношения, Пари, Професия, Образование и Цели.

В топ пет на най-важните фактори за пълноценен живот на сънародниците ни влизат още собственото здраве, доброто семейство, здравият сън и липсата на стрес, сочат данните от индекса.

В началото на тази година стойността му е изчислена на 0.75 при теоретичен максимум от 1. „Това е 83% съответствие на желанието за пълноценен живот и постигнатото“, обобщи Росен Кутелов, управител на маркетингова агенция Прогрес Консулт.



Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България, и Росен Кутелов, управител на Прогрес Консулт

Ето и Топ 10 на факторите за пълноценен живот на българина:

1. Здраве на близките
2. Собствено здраве
3. Добро семейство
4. Здрав сън
5. Липса на стрес
6. Пълноценно общуване с децата
7. Да имам деца
8. Финансово обезпечение
9. Финансова независимост
10. Пълноценно хранене

Данните сочат, че българинът поставя парите на осмо и девето място, което кара Росен Кутелов да смята, че проучването е разбило доста митове. „Българинът се опитва да продължава ценностите на поколенията. Пример за това е огромното значение, което придава на това да осигури добро образование на децата си,“ допълва експертът.

„През всички тези вече седем години, в които сме на пазара, винаги сме целели да даваме добавена стойност на нашите клиенти. Решихме сериозно да надградим усилията си в тази насока и да разберем какво всъщност е важно за хората, за да водят по-качествен и по-пълноценен начин на живот“, обясни мотивацията на Лидл България главният изпълнителен директор на компанията Милена Драгийска. Тя посочи, че компанията, наред с различни инициативи, като Зелена линия Витоша, Дай шанс на балканката и Кулинарно междучасие Манджицу, е вложила 1 млн. лв в прилежаща инфраструктура – детски площадки, зелени площи и други. Лидл България планира серия от инициативи и проекти, показващи загриженост за основните фактори, важни за българите, съобщи още Драгийска. Те ще бъдат насочени към различни показатели, като в един от тях компанията вече отчита сериозен принос: днес клиентите й имат повече време за себе си и за близките си, тъй като са им нужни само 14 минути, за да влязат в Лидл, да напазаруват и да излязат.

* Националното представително проучване е проведено чрез преки лични интервюта с 1007 респонденти.