На цена от 65 млн. долара, Gulfstream G650 е най-големият, най-бързият и като цяло най-добрият частен самолет, който може да се купи.

За да се сдобие човек с такъв самолет, обаче трябва и да е доста търпелив. След подаване на поръчката се чака с години, докато той бъде доставен.

Късметлиите, които успяват да се сдобият с него, могат да летят по цял свят по-бързо и на по-голяма височина от всеки пътнически самолет.

С G650 Gulfstream се създаде нов пазарен сегмент за цялата индустрия. Самолетът се очаква да няма реална конкуренция в периода 2016/2017 г., когато ще излезе новият модел Global 7000/8000 на Bombardier.

Дотогава обаче G650 ще си остане златният стандарт, пише Business Insider, а по-надолу можете да видите защо:

G650 е най-големият частен самолет на пазара и разполага с най-високия, най-дългия и най-широкия корпус в своя клас.

Максимално натоварен, самолетът може да се издигне на височина от 12 300 м (над лошото време и пренаселените маршрути на пътническите самолети) само за 22 минути.

С едно зареждане самолетът може да прелети близо 13 000 км. Излитайки от Лондон и летейки с почти максимална скорост, самолетът може да стигне директно до Ню Йорк и Пекин.

Ако лети с по-ниска скорост с цел икономия на гориво, самолетът може да достигне до Буенос Айрес и Лос Анджелис.

Самолетът е оборудван с два двигателя Rolls-Royce и развива максимална скорост близо до тази на звука.

Седалките на пилотите на G650 са покрити със стандартната за компанията овча кожа, което не само е по-удобна, но и абсорбира потта.

Вижте още: Как пътуват богатите?

За 65 млн. долара собствениците получават не просто добре оборудван салон, а пълен лукс.

Самолетът може да транспортира максимум осем пътника и четири човека екипаж.

Купувачите могат да избират между 12 различни дизайна на салона, както и различни екстри по поръчка.

Естествено, на борда има няколко големи телевизора.

Вижте още: Любимите играчки на милиардерите - II част

Седалките са много по-големи от тези в икономичната класа на самолетите.

Кухнята на самолета разполага със система за стерилизиране на водата.

Тоалетната пък е по-луксозна от повечето жилища в Ню Йорк.

Освен целият този лукс, структурата и двигателите на G650 са проектирани така, че салонът се херметизира на по-високо ниво от обикновеното.

Резултатът е, че пътниците се чувстват сякаш дишат на височина от между 900 и 1200 м, а не на височина от около 2 400 м, както е при повечето пътнически самолети. Така летенето изморява по-малко и е по-комфорно.

Снимки: Business Insider