Водещият световен производител на тютюневи изделия Philip Morris International прави голям залог за бъдещето на индустрията с продукт, който загрява тютюна, а не го изгаря, както се случва при традиционните цигари.

Той е наречен iQOS и е с цена от 70 евро, като според производителя технологията е по-безвредна за пушачите от традиционните цигари. Много от потребителите определят продукта като много по-близък до традиционното пушене, в сравнение с електронните цигари.

От Philip Morris International, разбира се, не твърдят, че новата алтернатива е безвредна за потребителите и не води до традиционните за пушачите заболявания и рискове, но са наели екип от 300 учени, който да докаже, че вредата й е по-малка от традиционните цигари.

От ноември 2014 година насам щатският производител е направил десетина малки представителства на продукта iQOS в Италия и Япония, където посетителите могат да го тестват.

„Новата технология поставя цигарената индустрия на ръба на революция“, коментира през февруари по време на среща с инвеститори Андре Калантзополус, изпълнителен директор на Philip Morris. „Продуктът може да доведе до по-малко публични разходи за защита срещу тютюнопушенето, като в същото време, да инициира печалби в размер на 1.2 милиарда долара за компанията“.

От Philip Morris са похарчили над 2 милиарда долара за развиването на алтернативни тютюневи продукти. Според брошурите на iQOS, продуктът емитира по-малко вредни субстанции, в сравнение с цигарите, като в момента се провеждат клинични тестове относно това с колко намаляват рисковете от заболявания.

Организациите за борба с тютюнопушенето обаче не са толкова оптимистично настроенит. „За пореден път Philip Morris International се хваща да лъже обществото за ефектите върху здравето на нейните продукти“, смята Кло Франко, ръководител на организацията Corporate Accountability International, базирана в Бостън организация с идеална цел, цитиран от Bloomberg.

Според прогнози на Wells Fargo, новото устройство може да замести до 30% от продаваните цигари в развитите страни до 2025 година. Подобен продукт се очаква да представят и от British American Tobacco през втората половина на настоящата година.