Историята на живота на Кристиян Георге е достойна за филм на Disney и никой не е по-изненадан или благодарен, отколкото самият той.

Георге пристига в САЩ от комунистическа Румъния в началото на 90-те години без да говори английски и с 26 долара в джоба си. Отначало живее в хостел и кара лимузина, за да си изкарва прехраната.

Днес той работи по четвъртия си успешен стартъп, след като вече е продал всичките си предишни компании, в това число и третата - OutlookSoft, на SAP през 2007 г. за около 500 млн. долара.

Траекторията на неговия живот, по която той стига от комунистическа Румъния до САЩ, е наистина забележителна. В Румъния той преживява, като продава касети с музика, докато в същото време се опитва да учи по малко английски език, като слуша английски групи като Pink Floyd, споделя той пред Business Insider.

След като успява да събере достатъчно пари, той си купува имитация на персоналния компютър Commodore 64, която му струвала приблизително колкото заплатите му за цяла година.

"Хората ме питаха дали не съм полудял", казва сега Георге.

Той се научава как да програмира, като успява да хакне видео игрите, записани на компютъра.

След това, преди да замине за САЩ, получава магистърска степен по механо-инженерство с втора специалност компютърни науки. Дипломата му обаче не е призната в САЩ.

След като пристига в страната, в един определен период той работи като шофьор на лимузина. Така се среща с човек на име Андрю Сакс, който в крайна сметка му помата да започне новата си кариера.

Докато се вози в лимузината Сакс научава за интереса на Георге към компютрите и ми казва да се отбие в неговия офис.

По това време, Сакс ръководи консултантска компания в сферата на компютърния софтуер. Той наема Георге и двамата заедно създават компания. Тя е една от първите, които се занимават с обработката на големи масиви от данни.

Двамата продават компанията на Experian, а Георге работи като главен технологичен директор в Experian в продължение на няколко години.

Той създава втора компания, която се нарича TIAN, след което я слива с компания на име OutlookSoft. След това се намесва SAP, която купува OutlookSoft.

OutlookSoft е част от тенденция по това време на придобиване на подобни компании за бизнес анализи от страна на големи производители на софтуер - Oracle купува Hyperion, IBM купува Cognos, а SAP купува OutlookSoft.

В резултат на това Георге става главен технологичен директор в SAP в продължение на няколко години.

Преди около четири години Георге решава да създаде поредната си компания и така се ражда Tidemark. Тя дава всички признаци да бъде поредното му златно попадение.

Вижте още: Той работеше на бензиностанция, а сега прави милиони от Facebook

Tidemark също се занимава с бизнес анализи и обработка на големи масиви от данни, но тя е от модерен тип - предназначена е за таблети и използва облачни технологии.

По-важното според Георге е, че нейният интерефейс е революционен и наподобява този на Siri. Това означава, че хората от бизнеса могат да използват програмата без да получават помощ от техните IT отдели.

Всичко, което ще трябва да правят, е да зададат въпрос на Tidemark. Какъвто и да било въпрос за това как се представя техния бизнес. Защо не се продава даден продукт? Какво ще се случи, ако прикрепим още трима души към даден проект? Какви ще бъдат нашите продажби през следващото тримесечие?

Tidemark отговаря с графики и таблици. Тя дори дава имената на хората в компанията, които могат да помогнат по даден проект. Това е нещо като Google и Wolfram|Alpha, само че персонализирано за вашата работа и на вашия таблет.

Вижте още: Те направиха милиони със собствен бизнес още като тийнейджъри

Георге не е единственият, който създава софтуер за бизнес анализ, който е предназначен за мобилни устройства и използва облачни технологии. Anaplan е друга такава компания, която също се справя добре.

Подходът на Tidemark със задаването на въпрос обаче е по-различен и той вече привлича вниманието. За първите 18 месеца след пускането на продукта неговата компания е на път да достигне 45 млн. долара приходи, споделя Георге, което е 300% ръст на годишна база.

Компанията има около 45 клиенти засега, като средно по 180 души от всеки клиент използват продукта.

Tidemark е получила финансиране в размер на 80 млн. долара от Andreessen Horowitz, Greylock Partners, Redpoint Ventures, Silicon Valley Bank и други.