Трябва ли да ядете след тренировка, за да отслабнете?

994
Трябва ли да ядете след тренировка, за да отслабнете?

Когато говорим за посттренировъчно хранене, има определени правила, които трябва да следваме и храни, които е добре да приемаме.

Особено когато става въпрос за трупане на мускули или за задържане на тегло. Но когато целта е отслабване, много хора са склонни да пропуснат яденето, защото с храната бързо ще възстановят калорийния си дефицит.

Логиката - консумацията на по-малко калории, отколкото изгаряте е важен фактор за отслабване.

Ако следваме само тази линия, би имало смисъл да ядем по-малко като цяло, включително след тренировки. Но освен че това ще ни направи гладни, мърморещи и ще понижи тонуса ни, пропускането на закуската след упражнения всъщност може да саботира целите ви.

Трябва ли да ядете след тренировка, за да отслабнете?

Да, трябва да се опитате да ядете в рамките на поне два часа след тренировка, ако искате да отслабнете, твърдят диетолози. Има няколко причини. Първата и най-логична - тренировките изгарят много калории.

Те ви карат да огладнявате и ако се отлагате храненето, ще бъдете още по-гладни, след което е по-вероятно да преядете по-късно и то с нездравословни храни.

Но какво да правите, ако не сте гладни след тренировката?

Добра идея е да хапнете нещо, макар и малко, защото така или иначе гладът ще дойде скоро. Плюс това, независимо от нивата на глад, тялото ви е в режим на интензивно възстановяване след тренировка. Нужно е гориво, за да се случи този процес.

Храненето след тренировка, в частност включването на протеини и въглехидрати, има решаваща работа за възстановяване на мускулите, а консумацията на въглехидрати също попълва запасите ви от гликоген. Мускулната маса, която тялото ви изгражда с това гориво, всъщност засилва метаболизма ви, което означава, че ще изгорите повече калории дори след тренировката си.

Лишаването на тялото от гориво след тренировка реално ви лишава от мускулни и метаболитни печалби и проваля опитите за отслабване. В крайна сметка е добре да хапнете в рамките на 50 минути до два часа след тренировка, но колкото по-рано, толкова по-добре.

Какво трябва да ядете след тренировка, за да отслабнете?

След нормална, едночасова тренировка наблегнете на пълноценна храна – половин чиния зеленчуци и малко плодове, ¼ здравословни нишестени въглехидрати, като киноа и пълнозърнест хляб, а другата ¼  постни протеини, като риба, пиле или пуйка.

Ако пълноценното хранене не е възможно, баровете и шейковете след тренировка са добра идея, стига да са удовлетворяващи и да включват както протеин, така и въглехидрати. 

Така че да, загубата на тегло се случва, когато консумирате по-малко калории, отколкото изгаряте, но лишаването не е пътят. Все пак трябва да ядете! А тренировките са основен инструмент в усилията, но трябва да ги допълвате и с качествена храна!

 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg