Царуването на телевизията върви към своя край.

Медията, която преди време бе считана за най-важната, вече е почти изцяло заменена от Instagram като начин за рекламодателите да достигат до младите хора, според ново проучване на компанията за финансови услуги Cowen.

Резултатите от проучването очертават степента, до която навиците за медийна консумация са се променили вследствие на интернет— и служат като напомняне, че въпреки всичките скандали около Facebook, която е собственик на Instagram, основният рекламен бизнес на компанията остава много печеливш и успешен.

От Cowen са извършили проучване сред 50 рекламодатели в САЩ, които заедно стоят зад около 14 млрд. долара разходи за реклама. Те са били помолени "да посочат основната платформа, която използват за нова брандинг кампания" за две различни възрастови групи: 13 – 34 г., и над 35 г. Разликите за сериозни.

За таргетираната група над 35 г. телевизията е доминирала, като 64% от участниците са казали, че "биха започнали нова брандинг кампания по телевизията." След това се нарежда Facebook с 32%, след което Instagram (2%), YouTube и Google Video (2%) и други (1%). Snapchat получава 0%.

За брандинг кампании, чиято целева аудитория обаче са по-младите на възраст 13 - 34 г., Instagram доминира.

В проучването 61% от участниците са избрали притежаваното от Facebook приложение за споделяне на снимки и видео. След това се нареждат YouTube и Google Video с 21%, и Snapchat с 11%. Телевизията заема четвъртото място с едва 3%, като процентът е еднакъв с този, който получава и самата Facebook. Категорията "Други" се вместват в 1%.

Данните показват колко важен е Instagram в момента за Facebook, която се опитва да достигне до младите хора, и показва, че телевизията, макар и все още водеща при по-възрастните хора, вече напълно е изгубила блясъка си за по-младото поколение.

Резултатите също така подчертават мъдростта на решението на Facebook да купи Instagram за 1 млрд. долара през 2012 г. Анализатори смятат, че като отделна компания Instagram би била оценена на 100 млрд. долара.

Приложението помага на гиганта от Силицевата долина да запази силните си позиции, въпреки скандалите около основната услуга на Facebook в последно време.

Рекламодателите, участвали в проучването на Cowen, казват, че очакват империята от приложения на Facebook да демонстрира приблизително непроменлив дял от бюджетите за дигитална реклама в следващите няколко години.

Делът на самата Facebook вероятно ще падне, но това ще бъде компенсирано от ръста на Instagram, според Cowen.

Всъщност Instagram изглежда почти уникално изолирана от проблемите, пред които се изправят Facebook и технологичната индустрия като цяло.

"Instagram и Pinterest са единствените две големи социални мрежи, които не бяха засегнати от проблеми с личните данни, като Instagram вероятно ще извлече най-голяма полза от това. Общо 42% от участниците в проучването очакват да увеличат разходите си за реклама в Instagram в условията на настоящата среда", казват анализатори на Cowen.