Експертите от Института по цветовете на компания Pantone определиха „пролетно зеленото“ за цвета на следващата година, съобщава CNN.

Въпреки че има зелено в тревата, листата и ябълките, Pantone дава конкретно определение на „пролетно зеленото“.

Компанията го описва като „свеж жълто-зелен цвят, който напомня за първите дни на пролетта, когато зеленината в природата се съживява, възобновява и подновява. Това е зеленият цвят, който изразява жизнеността, енергията и топлотата на слънцето“, казва Лори Пресман, вицепрезидент на Института за цветовете на Pantone.

Жълто-зеленият цвят е избран, главно защото изразява прераждането и възобновяването, казва Пресман и допълва, че този цвят е символ на етапа, в който се намираме в живота си, както и на желанията ни.

„Толкова сме потопени в ежедневието си и свързани с устройствана, но имаме голямо желание да се уединим и презаредим батериите“, смята Пресман.

Обикновено екипът на Pantone в цял свят изследва през цялата година тенденциите в модата, потребителските стоки, социалните мрежи и технологиите. Той търси влиянията, които описват най-добре настоящото настроение на обществото и избира цвят, който отразява тези елементи.

„Наблюдаваме дори уличното изкуство, анимацията, архитектурата, филмите и слушалките. Правим снимка на всичко, което се изразява чрез цвета“, казва Пресман.

Понякога тенденциите не могат да се изразят чрез само един цвят. Pantone избра два цвята за 2016 г. - бебешко синьото и пепел от рози. Компанията ги нарече „гостоприемни цветове, които отразяват копнежа ни по спокойствие и сигурност“.

В последно време зеленият цвят присъстваше осезаемо на модния подиум, в грима и цвета на колите. Например „пролетно зеленото“ се появи в новите модели автомобили на Mercedes и Skoda тази година. Зеленият цвят представлява също нарастващото движение за опазването на планетата.

Много е вероятно големите марки да се съобразят с цвета на 2017 г. и да видим много опаковки и продукти - от чанти до бижута и домакински уреди, в пролетно зелен цвят, както се случи през 2012 г., когато Pantone определи мандариново оранжевото за цвят на годината.