Полицията, въоръжена с електрически инструменти, унищожи първата галерия в света, която се появява при отлив и изчезва при прилив.

Разположена в курортен комплекс на Малдивите, тя беше определена като "обидна за исляма", съобщава Daily Mail.

Галерията, намираща се във Fairmont Maldives Sirru Fen Fushi, отвори врати през юли. В нея са изложени експонати, които изчезват при прилив и се появяват при отлив.

Президентът на Малдивите Абдула Ямен нареди скулптурите да бъдат разрушени. В най-малката азиатска държава и по население, и по територия живеят 340 000 мюсюлмани.

Ислямът забранява изобразяването на идоли, а галерията провокира критики от страна на духовниците, въпреки че статуите нямат религиозни символи или смисъл.

21 туристи, които изобщо не знаят как да се държат около статуиЕдва ли Микеланджело е очаквал подобно поведение, когато е създавал своите творби

Решението на президента беше взето през юли, но изпълнено едва миналия петък, в навечерието на президентските избори, които той загуби от лидера на опозицията Ибрахим Мохамед Солих.

Галерията, известна като Coralarium, е проектирана от британския художник Джейсън де Кайрес Тейлър. Гостите на курорта можеха да плуват от брега до подводната сфера с човешки фигури.

Планът предвиждаше структурата на галерията да действа като защитено пространство за океанския живот. Вечер вградената й светлинна система привличаше водните създания, създавайки впечатляваща гледка от брега на острова.

Ямен заяви през юли, че произведението ще бъде унищожено заради значителни отрицателни обществени настроения. Не е ясно защо заповедта му не е изпълнена по-рано.

"Бях изключително шокиран и разстроен да науча, че моите скулптури са били унищожени от малдивските власти, въпреки продължаващите консултации и диалог", заявява Джейсън де Кайрес Тейлър за АФП.

"Coralarium е замислен да свързва хората с околната среда и да създава пространство за живот, за да процъфтяват морските обитатели. Нищо друго!", допълва той.

Вносът на религиозни символи е забранен на Малдивите, което се отнася дори и за изображенията на Буда, въпреки дългото будистко наследство на островите, преди ислямът да доминира на архипелага.