В Австрия: Правиш си татуировка, возиш се безплатно в масовия транспорт

© Pixabay
Австрия предлага безплатен обществен транспорт за една година на хората, които желаят да си направят татуировка с надпис "Klimaticket".
Именно така се нарича схемата за обществен транспорт в цялата страна, съобщава Euronews.
Самата Леонор Гевеселер, депутат от Зелените и австрийски министър на климата, стана рекламно лице на кампанията по време на фестивала Frequency в Санкт Пьолтен. Тя носеше временна татуировка с надпис "Гевеслер поема инициативата", като настояваше, че промоцията е напълно безобидна за гражданите.
Посетителите на фестивала бяха поканени да си татуират "Klimaticket" в замяна на безплатно пътуване с влак в цяла Австрия за една година.
Билетът срещу татуировка може да се използва за почти всички видове обществен транспорт в Австрия, като позволява на хората да пътуват само за 3 евро на ден, като се предлагат облекчения за младежи, пенсионери и хора с увреждания. Схемата обаче предизвика критики от други австрийски депутати и потребители в социалните медии.
"Толкова ли е примерна акцията? Мотивиране на младите хора да си правят татуировки?", по пита един от потребителите в Instagram. Акаунтът на Klimaticket отвърна с лаконичното "лична отговорност".
Критиците също така обвиниха Гевеслер, че използва кожата на младите хора, за да рекламира своята политика.
Хенрике Брандщетер, депутат от австрийската либерална партия NEOS, заяви, че "предлагането на пари на хората за поставяне на реклама под кожата им разкрива неприемлив поглед към човечеството от страна на един министър".
Някои от популярните издания определиха офертата като "крайно глупава" и дори "гол цинизъм".Bei fragwürdigen Tattoos, gerne in Feierlaune spontan entstanden, kenne ich mich ganz gut aus. Das Klimaticket-Peckerl ist aber vor allem unwürdig. Geld für Werbung unter der Haut - und das von einer Ministerin- offenbart ein jenseitiges Menschenbild.
— Henrike Brandstötter ???????????????? (@brand_rede) August 20, 2023
Гевеслер се оправда пред местна телевизия, че кампанията е била "проведена с голямо внимание".
Тя намекна, че е по-малко вероятно посетителите на фестивала да са в нетрезво състояние през деня и заяви, че агитацията за татуировки "се прави само през деня". Изтъкна, че те се "предлагат само на хора над 18-годишна възраст". Според нея, повечето от хората, които са направили татуировките, вече са имали предишни такива.
Представители на компанията, реализирала акцията, заявиха пред местната преса, че отзивите на фестивалите са "изключително положителни" и кампанията е приета добре.
Те добавиха, че няма планирани други събития за тази година и все още не са сигурни дали предложението за безплатен билет ще бъде повторено през 2024 г., допълва Euronews.
Българският бизнес
- Григор Димитров е посланик на бранда „ПБ Лични финанси“ на Пощенска банка
- Стартира каузата „Свързва ни доброто: дари за децата и А1 ще удвои сумата“
- ОББ отчита солиден ръст на активите и печалбата в банковия сектор