Докато обсъждате с някой познат рождения ден на общ приятел в Messenger, ще ви се предложи възможност да поръчате цветя и те да бъдат доставени от специализирани сайтове за подобни услуги, като например 1-800-Flowers.com. Това са плановете на социалната мрежа Facebook, и нейният Messenger.

Това ще става с ползването на изкуствен интелект, имплементиран в приложението за инстантни съобщения.

Тази услуга без да осъзнавате, може би вече сте я изпробвали в интернет търговията. Нарича се „концептуална търговия“ и тя помага на рекламодателите по-добре да таргетират потенциалните си клиенти.

Вижте още: Facebook залага всичко на мобилната реклама

Благодарение на тази технология, на потребителите се показват реклами, в контекста на разговорите им в приложението за незабавни съобщения, без да се нарушава той.

Новата функционалност ще позволи на Facebook да таксува рекламодателите си с по-високи такси за своите услуги, според главния изпълнителен директор Марк Закърбърг.

Най-голямата социална мрежа в света, разполагаща с над един милиард потребителя, отбеляза през изминалата година приходи в размер на 17 млрд. долара, но е изправена пред един проблем, а именно спад в таксата, която плащат рекламодателите за потребителски клик.

Новата функционалност е насочена именно към справяне с този проблем, като ще позволи много по-целенасочена реклама към потенциалните клиенти на всяка една компания (разбира се срещу по-висока цена).

За да приложат услугата, от Facebook са се заели с подновяване на усилията си за въвеждане на услуги за онлайн-разплащане.

До голяма степен, според пазарни наблюдатели, това е копиране на стратегията въведена от китайския конкурент Tencent Holdings Ltd. и нейното прилижение за съобщения „WeChat“. В него потребителите могат да купуват всичко от подаръци, до превоз с такси.

„Искаме да свържем хората с продуктите, които те обичат и да ги улесним в покупката им“, коментира Деб Лиу, вицепрезидент на платформата Facebook.

Стартът на новата стратегия на социалната мрежа, бе даден през изминалата година, с имплементиране на възможността да се поръчва превоз от Uber в рамките на Messenger.

„Това, което виждаме е повишена активност в бизнеса ни“, казва Крис МакКан, президент на 1-800-Flowers.com Inc., компания която тестово ползва вече тази услуга. „Повечето от разговорите, в които ботът предлага покупка на цветя завършват с поръчка. И това са нови потребители на нашите услуги. Стигаме до млада публика, до която традиционните рекламни канали не ни водят“, допълва още МакКан.

За да проработи планът на Facebook обаче, трябва да се направят сериозни стъпки за това хората да могат лесно да плащат, както могат да правят това в Amazon.com. И много от тези възможности, давани от компании като PayPal Holdings Inc., трябва да са безплатни за потребителите.

Междувременно приходите на Facebook от „разплащания и други такси“ са се понижили от близо 16% от общите приходи през 2013-та година, до едва 4.7% от приходите за изминалата година.