Веригата хранителни магазини Coop Italia реши да заложи на възможностите, които предлага Microsoft, за да направи своите търговски обекти по-открити, по-просторни и такива, в които клиентите могат да получат отговор на своите въпроси.

Концепцията на компанията бе представена още през миналата година по време на изложението Expo Milan, а неотдавна и на Microsoft Envision.

Особеност на новия супермаркет е, че тук няма да откриете обичайния лабиринт от стелажи със стоки. Вместо това разполагате с информационни дисплеи.

Екраните се активират тогава, когато потребителят посочва определена стока. Дисплеят визуализира информация за съставките, потенциалните алергени, производителя, особеностите в процеса на приготвяне, въздействието върху околната среда, препоръки за комбинация с вино и т.н.

Такъв тип информация е полезна и важна за клиентите. Особено за най-младите, които са свикнали да разполагат с достъп до интернет.

Coop Italia се надява, че концепцията ще се понрави на потребителите и ще ги изведе по-напред от конкуренцията.

Този ход сякаш е очакван, предвид опитите на офлайн магазините да потърсят нов начин да привлекат клиентите си.

Информацията може да се чете от няколко екрана. Технологията позволява да се върне отново онази традиция, която се характеризираше с непринуден разговор между продавач и купувач.

"Умните" търговски обекти не само разширяват възможностите на клиентите, но и създават нови хибридни модели.

Концепцията "супермаркет на бъдещето" е разработена от партньори на Microsoft - компаниите Accenture и Avanade. Те използват сензори Kinect — това е камера, която в началото се появи във вид на игрови контролер.

Касовите апарати в IT-супермаркета работят с Intel и ОС от Microsoft Windows.