В Калмикия се надяват да увеличат рязко числото на туристите, като предложат изключителна екзотика.

Преди още да е започнала пролетта, край основните пътища на Калмикия започнат да се появяват автентични степни станове.

За туристите се разработват специално адаптирано по европейски вкус "традиционно" меню и се строят оригинални жилища - от суперевтини юрти до VIP шатри с всички възможни удобства в тях.

Подобна активност се обяснява лесно, пише "Российская газета".

"Калмикия успя да си спечели федерални средства за поддържане на вътрешния туризъм. Вече е разработен туристически маршрут от Астрахан до Елиста. Но е необходимо пътешествениците да бъдат привлечени по някакъв начин и етническите проекти са идеални за това.

Неотдавна е открит казашки стан, в който е пресъздаден специфичният бит на калмицките казаци. А пред тази година ще бъде реализиран мащабен проект "Бумбин орн", разказва председателят на републиканското правителство Игор Зотов.

В самия център на Елиста, в парка на Дружбата, ще се появят юрти, скулптурни композиции, спортни площадки и етнокафе. Тук туристите ще могат да се запознаят с традиционните будистки обреди, да пострелят с лък или да вземат урок по калмицки танци.

Властите се надяват, че система от подобни етнопаркове и етноместа ще привлече туристи към Калмикия, поне за през уикенда.

В момента в републиката основно се развива еднодневният туризъм.

Коли и автобуси с чужди номера в Елиста идват немалко, но пътешествениците обикновено напускат до края на деня. Калмикия е просто транзитна точка за тях.

Според експерти туризмът може да бъде подобрен, като бъдат предложени услуги, които са по вкуса на туристите и на ниво.

Местните инвеститори вече проявяват интерес към създаването на места за нощуване. Те не крият надеждите си, че проектите ще доведат до успех и туристите ще пристигат един след друг.

Особено когато ще има юрти с отлични условия за живот в тях.

Според властите в Елиста скоро ще се появят хотели с 4 и 5 звезди.

Към момента ценовата политика на организаторите не е ясна. Предприемачите признават, че в условия на криза да се увеличават цените е лоша идея. В същото време инвестициите им не са никак малки.