Малко над 76% от работещите в САЩ обикновено са шофирали сами до работното си място през 2016 г., според официалните данни. Тези проценти са се е променил малко през последното десетилетие. 115 милиона шофьори са имали нужда от място, където да паркират колите си (SUV-та и пикапи), докато са на работа. Те също така са имали нужда от място, където да паркират, когато са си у дома и вероятно, когато ходят до магазина или пък се хранят на ресторант.

Те са могли да правят всичко това, защото и в големите и в по-малките американски градове има много повече паркоместа, отколкото коли. Благодарение на нова статистика, изготвена от Ерик Шарнхорст от стартъп компанията Parkingmill, вече се знае и с колко точно повече са паркоместата в някои градове.

Според официалната статистика, домакинствата в САЩ имат средно по 1.9 автомобила.

В Сиатъл има около 1.6 млн. паркоместа, или по повече от пет за всяко домакинство в града. Столицата на щата Айова, Де Мойн, който е много по-малък град от Сиатъл, също има приблизително 1.6 млн. паркоместа, или по 19.4 на домакинство. Малкото градче Джаксън, Уайоминг, където живее Шарнхорст разполага с по 27.1 паркоместа на домакинство.

Само в Ню Йорк, където има около 1.9 милиона паркоместа в петте квартала, домовете са повече от паркоместата. Във Филаделфия има над 2 млн. паркоместа, или по 3.7 на домакинство.

Продадоха паркомясто в Хонконг за рекордните 765 000 долара Местата за паркиране в Хонконг стават все по-дефицитни, а жителите на мегаполиса са склонни да плащат космически суми за тях

Като курортен град, Джаксън има нужда от повече паркоместа на домакинство от повечето градове, но на фона на 68% празни паркоместа по време на пиковия туристически сезон през 2017 г., този град също изглежда е заделил прекалено много място за паркиране. Джаксън изпитва проблеми и с високите цени на имотите, а според данните на Шарнхорст това се дължи и на факта, че прекалено голяма част от земята в града е заделена за паркиране. Това е ключовият момент в неговото проучване – заделяйки прекалено много земя за паркоместа, градовете ограничават новото жилищно строителството, което пък прави имотите по-недостъпни, пише Bloomberg.

Дори и в Ню Йорк, който е уникален за САЩ с високия си дял домакинства, който не разполагат с автомобили (54.4% през 2016 г.), има правила, които изискват осигуряването на минимален брой паркоместа, които не са на улицата при строителството на нови търговски или жилищни сгради извън Манхатън, а паркирането на улицата в повечето случаи е безплатно.

Минималните изисквания за паркиране извън улиците и цени за паркиране на улиците доста под нивото, което пазарът може да понесе, са често срещани и в други американски градове.

Изискванията за паркиране извън улиците колективизират цената на паркирането, защото позволяват на всеки да паркира безплатно за сметка на всички останали. Американските шофьори паркират безплатно в края на 99% от всичките им пътувания с кола. Ако цената на паркирането е скрита в цените на други стоки и услуги, никой не може да плаща по-малко за паркинг, като паркира по-малко. Изискванията за паркиране извън улиците по този начин променят начина, по които се застрояват градовете, по който пътуват хората и това колко енергия потребяват. Всички тези паркоместа, които се изискват по закон, „разтягат“ града, а по-големите разстояния за изминаване превръщат шофирането почти в необходимост.

Всичките тези доводи оказват своя ефект. Минималните изисквания за паркиране извън улиците в САЩ бяха намалени или дори премахнати в градове в цялата страна през последните няколко години, в това число в Ню Йорк, Филаделфия и Сиатъл. В Де Мойн работят по въпроса.

В градове като Де Мойн, където земята е относително евтина а местата за паркирането изобилстват, намаляването на минималните изисквания за паркоместа вероятно ще доведе до по-ефективно използване на земята, но няма да промени значително това как хората се придвижват. Строителните предприемачи със сигурност ще продължат да строят паркоместа извън улиците, но не непременно в същите количества. Това важи за по-голяма част от страната и най-вече за предградията, където живеят повечето американци.

В пренаселението крайбрежни градове обаче, да се подходи към паркирането по един икономически разумен начин вероятно означава значително по-малко паркоместа (определено по-малко безплатни такива) и дори промени в начина на живот.