Американски изследователи разработиха технология, която позволява да гледаме 3D филми без специалните за това очила.

Устройството представлява неголям екран, който е прототип на следващото развитие на технологията.

За показването на триизмерни изображения съществува технология на паралаксната бариера. Тя позволява да се вижда триизмерно изображение, благодарение на специална вертикална решетка между човека и LCD-екран.

По този начин е устроена игровата конзола Nintendo 3DS.

През решетката всяко око вижда собствено изображение, всяко от които е заснето под различен ъгъл.

Картинките се наслагват една върху друга и човешкият мозък може да гледа 3D видео.

В тази технология е налице един недостатък: човекът трябва да стои в центъра на екрана. Т.е. всяко движение встрани ще наруши ефекта, тъй като образът вече няма да е триизмерен.

При разработването на новата конзола Nintendo към устройството е добавена предна камера, която проследява местонахождението на човешките очи спрямо паралаксната решетка. Това решава проблема с фиксирането на триизмерното изображение на малки екрани. То става повече или по-малко стабилно.

Въпреки това на големи екрани, например в кино, приложението на подобна технология е невъзможно. Непосилно е да се проследява с предни камери движението на всеки зрител в залата и то при тъмни условия.

В Масачузетския технологичен институт откриха друго решение на проблема.

Изследователите са отчели факта, че по време на прожекция малцина от зрителите стават от мястото си. Те решават да усъвършенстват конструкцията за паралаксна бариера.

Новата технология позволява да се проектира триизмерно изображение към всеки стол в залата. Така изображенитео на екрана се настройва за всеки зрител.

Разработчиците са създали прототип с неголям размер с помощта на система от лещи и огледала. Получените резултати по време на тестовете не са били обезкуражаващи.