Венера от шедьовъра на Сандро Ботичели е новото рекламно лице на международна кампания за насърчаване на туризма в Италия под надслов "Отворени за чудеса".

Музата от „Раждането на Венера“ се пренася в нашето съвремие и става виртуален инфлуенсър, позирайки на фона на емблематични атракции, привличащи туристи от цял свят на Ботуша. Акаунтът й в Instagram се нарича venereitalia23.

В дънкова минипола, докато се вози на Vespa или готова да изяде голяма пица. Пред Колизеума, на пиаца Сан Марко или на брега на морето – така изглежда една от най-известните жени в света и едно от най-висшите художествени творения на всички времена.

Кампанията беше представена на пресконференция от министъра на туризма Даниела Сантанче, придружена вицепремиера и министър на външните работи Антонио Таяни, министъра на спорта и младежта Андреа Абоди и изпълнителния директор на Enit Ивана Йелинич, съобщи tgcom24.

"Амбицията на това министерство е да изведе Италия на първо място в света. Данните за Великден са много положителни и съм сигурен, че 2023 г. ще бъде годината, в която ще изпреварим 2019 г. Всички трябва да работим заедно", заяви министърът на туризма, но също така припомни, че Италия "не умее да продава себе си" и че "трябва да се гордеем повече с нашата нация".

"Ще направим всичко, за да подкрепим политиката в областта на туризма и големите събития, включително спортните. Всички посолства по света ще разпространят видеото, което представяме днес, за да покажат изключителния потенциал на Италия. Трябва да знаем как да се възползваме максимално от всичко, което Бог и нашите предци са ни оставили. Имаме само един интерес – да защитим 60 милиона италианци", заяви министърът на външните работи Антонио Таяни.

"Пандемията и военните събития ни научиха на следното: трябва да работим на 360 градуса. Дори и по отношение на възрастта, вече не трябва да работим само за зрелите туристи, но и за поколенията X и Z", отбеляза управляващият директор на Enit Ивана Йелинич. Инвестицията е в размер на 9 млн. евро е предварително заложена в бюджета на Enit.

Кампанията вече предизвиква горещи обществени дебати в Италия, съобщава La Repubblica. Най-строгата оценка дойде от заместник-министъра на културата и художествен критик Виторио Сгарби.

"Докато говорим, трима министри представят Венера на Ботичели, облечена като велосипедист. Рекламата на Италия се може да се прави чрез произведения на изкуството, без да е необходимо те да се прикриват", обясни той.

"Тъй като Венера е гола, би било по-добре да я виждаме така, без да я маскираме по този начин ", продължи критикът и добави: "Графичният дизайнер го е решил и не искам да му противореча. Но на езиково ниво противоречието е ясно: Чудиш се какво е това? Какъв език е това?".

От гледна точка на образа - продължи заместник-министърът на културата, щеше да е по-добре да я покажем гола, отколкото облечена като велосипедистка. Но това е решение, избрано от твореца. Просто смятам, че понякога най-доброто, което можеш да направиш, е да не правиш нищо", заяви още той.

Кампанията раздели и потребителските мнения в социалните мрежи на такива, които наистина не харесват инициативата и твърдят, че "Ботичели се обръща в гроба" и на други, според които е възхитителна.