Има го във всеки офис. Човекът, който обединява всички останали поне по един въпрос - никой не го обича.

А да не би вие да сте този човек във вашия офис?

Ако долуизброените действия са нещо нормално за вас, то откажете се от тях, защото най-вероятно вие сте дразнителят в офиса:

Давате повече съвети от журналистите със собствена колонка във вестник

Важно правило в офис етикета е, че давате съвет, само когато ви поискат такъв. Ако не ви питат - не се изказвайте.

Непрекъснато си спомняте за „Едно време..."

Хората, които непрекъснато говорят за това как е било преди (може да имат предвид миналото, а може би просто говорят за предишния шеф или предишната си работа) са досадни. Или се адаптирайте към ситуацията, или си потърсете работа, която да ви е по-приятна, защото с тези спомени само създавате впечатлението, че действителността в момента не ви харесва.

Внимавайте с езика

Това как се държат колегите в офиса по филмите и в реалния живот са две различни неща. Внимавайте с изразите като „мамка му" и пиперливите вицове.

Често искате услуга от колеги, секретарката и т.н

Важните хора си имат асистенти и секретарки, които вършат някои неща вместо тях, като това да пуснат факс или да правят ксерокопия. Ако не ви е назначен асистент, значи вие не сте от тези важни хора и се очаква да си пускате факсовете сам. Не молете секретарката на фирмата за това (освен ако изрично не е казано, че тя трябва да върши тази работа вместо вас). Допуска се да ви помагат първите няколко пъти, когато ползвате офис-техниката, но не след това трябва да се научите да работите сам.

Вие винаги имат по-добра история

Винаги искате да сте център на внимание. Каквото и да кажат другите, вие винаги имате по-добра история. Това става досадно и след известно време ще откриете, че дори не ви слушат вече.

Обръщайте внимание на миризмата си

Знаете онези пролетни и есенни месеци, когато сутрин е студено, но на обед става топло. Някои хора се навличат с дебели блузи сутрин, но не предвиждат преобличане по тениска или риза по-късно през деня и в крайна сметка, миризмата на пот се усеща от вратата. Другата крайност е прекаляването с парфюм - това също не е приятно за околните.

Събджекта на вашите и-мейли е всъщност целият и-мейл.

Много е невъзпитано. Първо, защото хората трябва да скролват надясно тъй или иначе, за да изчетат целия събджект и второ, защото те тъй или иначе, ще отворят писмото и когато то е празно, се създава усещането за несериозно отношение. Това не е чат, а служебен и-мейл все пак.

Едва дочаквате края на деня и това ви личи

Продуктивността на повечето хора спада в последния час на деня, но всеки гледа да държи тази информация за себе си. Колкото по-негативни сте, толкова по-демотивиращи ще бъдете за останалите.

Пълни сте с нови, но често безполезни идеи

В старанието си да изпъкнат, някои хора прекаляват. Предложения за офис партита по случай нещо маловажно или идеи като „Да си разменяме подаръци за Коледа" „Да се почерпим по случай Свети Валентин", „Да празнуваме рождените дни на децата" и т. н.