Дните на виниловите плочи като носталгичен остатък от миналото отдавна отминаха. Тази година продажбите на винилови плочи надхвърлят тези на CD-та в САЩ за първи път от 80-те години насам.

През първото полугодие в САЩ са продадени винилови плочи за 232.1 млн. долара, докато продажбите на CD-та са на стойност едва 129.9 млн. долара, според Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка (RIAA).

Виниловите плочи бяха често използвани преди други формати, като касети и CD-та, да станат предпочитания начин за слушане на музика. Това обаче не попречи на виниловите плочи да осъществят завръщане. От 2005 г. насам продажбите на плочи нарастват. През първото полугодие на 2020 г. проходите от продажби бележат ръст от 4%, докато тези от CD-та падат с 48%, според RIAA.

Ръстът в продажбите на винил обаче не бе достатъчен, за да попречи на спада във физически продажби на музика. Те падат с 23% до 376 млн. долара през първите шест месеца на годината вследствие на пандемията. Концертите и посещенията до музикалните магазини на практика изчезнаха.

Как звукозаписната индустрия се опитва да капитализира възхода сиДве от най-големите музикални компании в света се опитват да капитализират от възхода на индустрията, подхранен основно от успеха на платформите за стрийминг като Spotify и Apple Music.

Въпреки ограничението във физическите продажби, бумът в музикалния стрийминг продължава, пише CNN Money.

Приходите от стрийминг на музика нарастват с 12% до 4.8 млрд. долара през първите шест месеца на 2020 г., според RIAA.

Това превръща стрийминга в доминиращия музикален формат с над 85% от приходите на музикалната индустрия.

За момента продажбите на музикалната индустрия нарастват с 5.6%, като ръстът се дължи основно на стрийминга, и достига общо 5.7 млрд. долара само през първите шест месеца тази година.