Eurostar разширява европейските си маршрути чрез сливане с белгийския оператор Thalys, за да предложи по-всеобхватна високоскоростна железопътна мрежа, която ще свърже Обединеното кралство с Германия, Холандия и Белгия, както и ще подобри връзките с Франция.

Въпреки че плановете за сливане бяха обявени за първи път през октомври 2019 г., те бяха задържани заради спада в железопътния транспорт по време на пандемията.

Сега Европейската комисия одобри сделката, потвърждавайки новината във вторник.

Известен като „Проект за зелена скорост“, планът е подкрепен от френската държавна железопътна компания SNCF и Националната железопътна компания на Белгия, като и двете притежават дялове в Eurostar и Thalys.

Това е част от по-широките планове на ЕС за увеличаване на мрежата за пътуване с високоскоростни влакове, насърчавайки жп транспорта като екологична алтернатива на летенето, припомня Independent.

Софи Дютордоар, главен изпълнителен директор на белгийската железопътна компания SNCB и председател на борда на Thalys, казва пред Euronews: „Този ​​проект за сливане се основава на твърдото убеждение, че влаковете са най-устойчивият, бърз, ефективен и най-безопасният начин за пътуване в Европа – днес повече отвсякога.”

Сливането означава, че услугата Eurostar ще бъде разширена допълнително в Белгия и Холандия, както и ще свързва Обединеното кралство с Германия с високоскоростни влакове.

В момента Eurostar извършва високоскоростни услуги от Лондон до Париж, Брюксел, Лил, Амстердам и Ротердам през тунела под Ламанша. Но през следващите години пътниците могат да очакват високоскоростни връзки от Лондон до Кьолн, Германия – за около пет часа и половина, както и до настоящите дестинации на Thalys Дюселдорф, Есен, Аахен и Дортмунд.

Директните влакове до Бордо, Антверпен и Лиеж също могат да станат реалност.

Колко струва билетът за влака София-Истанбул?Влакът ще се движи в състав от спални вагони и вагони с купета, като от 3 юни за летния сезон е предвидено да бъде включен и директен вагон за пътуване между Букурещ и Истанбул

През 2019 г. главният изпълнителен директор на Eurostar Майк Купър казва: „Акционерите на Eurostar обявиха амбицията си да обединят Eurostar и Thalys - френско-белгийския железопътен оператор, за да създадат единна европейска високоскоростна железопътна компания.

Това е вълнуващо развитие за нашите клиенти, тъй като ще ни позволи да предложим разширена мрежа, повишена свързаност и честота на услугите, както и автопарк, работещ с възобновяема енергия. Като обединим усилията си с Thalys, ние ще можем да разширим обхвата си и в същото време да предоставим мощен отговор на изменението на климата и нарастващото търсене на устойчиви пътувания."

Планът следва дългосрочните, амбициозни проекти на Зелената партия на Германия за цялостна мрежа от нощни влакове, които биха свързали Обединеното кралство с дестинации, като Барселона, Париж, Копенхаген и Стокхолм.

Тя ще включва около 40 спални услуги, работещи на целия континент, като маршрутите ще се простират чак до Единбург, Глазгоу и Бирмингам, както и до Лондон. Тя е част от по-широка тенденция за разработване на нови спални жп услуги за подобряване на нисковъглеродните трансконтинентални пътувания.

Междувременно, холандско-белгийският European Sleeper планира да стартира маршрут през 2022 г., който тръгва от Брюксел и преминава през Антверпен, Амстердам, Берлин и Дрезден, преди да пристигне в Прага.

Първоначално билетите трябваше да бъдат пуснати в продажба през април, като цените все още не са обявени, но в изявление на уебсайта на компанията се казва, че датата на стартиране и продажбата на билети все още предстои да бъдат потвърдени.