От следващата седмица Facebook ще даде поле за изява на създателите на мобилни приложения, които ще могат да правят още страхотни неща с Facebook Messenger. От компанията ще позволят на външни разработчици да внедрят техни идеи директно в услугата, така че на потребителите да не им се налага да излизат от приложението.

Facebook ще последва примера на популярното корейско чат приложение Line и от китайското WeChat, които вече тръгната по този път.

Ако се съди по тези двете приложения, вижте какво биха могли да правят 500-те милиона потребители на Facebook Messenger скоро, според Business Insider:

Да си резервират хотел: Хотел Shangri-La в Сингапур позволява на туристите да си резервират стаи и място в ресторанта чрез съобщения в WeChat.

Да контролират хотелската си стая: На тазгодишното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас WeChat направи демонстрация на "умната стая от бъдещето", която позволява на гостите на хотела да нагласят температурата, да изключват осветлението и да пускат щорите изцяло през приложението.

Да плащат телефонните си сметки: WeChat си партнира с Digi Telecommunications в Малайзия, което позволява на потребителите да плащат сметките си през чат приложението.

Да си купуват билети за кино: През WeChat могат да се купуват билети за кино и дори да се избират конкретни места в киносалона.

Да се осведомяват за изложби в музеи: Тематичният парк Dinos Alive в Южна Африка има официален профил в WeChat, където информира потребителите за динозаврите.

Да пазаруват: Популярни азиатски онлайн търговци като Zalora позволяват на потребителите да пазаруват директно през приложението.

Да изпращат кратки видеа в стил Snapchat: Приложението Snapmovie на Line позволява на потребителите да записват и редактират кратки видеа и да ги изпращат на приятелите си.

Потребителите също така могат да се подготвят любимите им марки и медии също да се включат със спонсорирани канали, които доставят новини чрез съобщения във Facebook.

Генералната идея на Facebook е да накара потребителите да прекарват колкото се може повече време в приложението. Ключът към това е да позволят на разработчиците на приложения да създават най-различни странни и страхотни приложения, които да бъдат интегрирани в Messenger.