Борбата с корупцията в Китай се отрази негативно на почти всеки клас луксозни продукти - от скъпите френски вина и часовници Patek Philippe до автомобили Lamborghini и диамантени пръстени.

Един луксозен продукт обаче изглежда имунизиран срещу новонастъпилия аскетизъм в страната - продуктите на Apple.

Продажбите на Apple в Китай възлизат на 16 млрд. долара през четвъртото тримесечие, което представлява 70% ръст на годишна база. Някои хора биха заявили, че Apple не е луксозна марка.

В страна, в която средното заплащане все още е под 5 000 долара, телефон за 1 000 долара определено си е луксозна стока.

Сега се появява новината, че продуктите на Apple вече са предпочитаните подаръци сред богатите китайци.

Според Hurun Report продуктите на Apple са предпочитани за подарък, както от мъжете, така и от жените, изпреварвайки тези на Louis Vuitton, както и марката Hermes, която миналата година бе на първо място.

Сред мъжете потребители на луксозни стоки Louis Vuitton се нарежда на второ място, следвана от Gucci, Chanel и Montblanc. Hermes пада на седмо място. Сред жените Chanel заема втората позиция, следвана от Vuitton, Dior и Hermes.

Защо обаче продуктите на Apple биха били по-приемливи от други луксозни стоки? От една страна, те са практични. По-важното обаче е, че държавните служители вероятно няма да бъдат критикувани за това, че имат iPhone, но в същото време често са били снимани и критикувани за това, че носят часовници Cartier или пък че карат суперколи.

Като цяло, разходите за подаръци са намалели с 5% за последната година и с 30% за последните две години. Едва трима на всеки 10 потребители на луксозни стоки са уверени в състоянието на икономиката.

Те обаче пътуват доста в чужбина. Отсъстват по осем дена в месеца по работа и си вземат между 8 и 12 отпуск на година за почивки.