Система, наречена FootPath Technology, работеща чрез антени, разположени в търговски центрове, разпознава идентификационния номер на всеки мобилен телефон и проследява движението на собственика му в различните магазини.

Разработена от британска Path Intelligence технологията вече се използва в молове в Европа и Австралия. Според изпълнителният директор на компанията, рядко посетителите решават да не участват в изследванията.

Според анализатори, новата система не трябва да предизвиква тревоги. Моловете от години следят купувачите чрез камери, броячи, „горещи“ карти и дори скрити служители, които следват клиентите в магазините.

Сега магазините, след като комбинират данните от FootPath и информацията за продажбите, ще имат възможност подобрят предлагането си.

„Вече ще можем да заявим, 100 души са дошли до този продукт, но никой не го е купил“, посочват от индустрията.

Но някои анализатори се тревожат от атаки на хакери, които биха могли да следят движенията на хората. Миналата година примерно, хакери удариха AT&T и се добраха до ID-номера и e-mail адреси на 100 000 притежатели на iPad 3G.