Автопроизводителите са толкова нетърпеливи да подменят не дотам печелившите си автомобили със SUV-та с по-висок марж на печалба, че в процеса дори са готови да се откажат от легендарни свои модели.

Най-новият северноамерикански модел на Volkswagen - Taos, вероятно е най-яркият пример досега.

Германският автопроизводител освободи място за производството на компактния SUV модел в завода си в Мексико, като спря производството на Beetle, който беше един от най-влиятелните автомобили на компанията през 20-и век.

Процесът по пренасочването към кросоувър модели тече неумолимо и е на път да помогне на SUV-тата и пикапите да контролират над 70% от пазара на автомобили в САЩ през тази година, информира Bloomberg.

“Смятаме, че тази тендеция ще продължи,” заяви пред журналисти Дънкан Мовасаги, изпълнителен вицепрезидент на Volkswagen в САЩ при представянето на Taos. Автопроизводителят прогнозира, че американците ще купуват по близо 10 милиона SUV-та годишно до края на десетилетието.

VW далече не е единственият автопроизводител, който действа безкомпромисно със своите модели.

Ford Motor Co. се отказва от седаните си в Северна Америка, спирайки модели, като Taurus, който преди време беше най-продаваната кола в САЩ. General Motors Co. също спря производството на няколко свои модела, сред които Chevrolet Impala, който има над 60 години история.

Fiat Chrysler Automobiles NV се отказа от опитите да накара американците да купуват модела 500, с които марката се върна в САЩ през 2011 г.

Името на новия модел Taos идва от град с по-малко от 6 000 жители в пустинята на щата Ню Мексико.

Добавяйки Taos и електромобила ID.4 към Tiguan, VW ще разполага с три модела в сегмента на компактните SUV-та, подобно на Subaru, която разполага с Outback, Forester и Crosstrek, и Jeep с Wrangler, Cherokee и Compass.

Taos ще бъде на пазара през второто тримесечие на следващата година. Той ще бъде с около 23 по-къс от Tiguan и ще се продава на по-ниски цени. Цените на Tiguan започват от 25 245 долара.