Веригата кафенета Starbucks обяви нова политика на приобщаване, съгласно която всеки ще може да сяда в заведенията на компанията или да използва техните тоалетни, независимо от това дали е пазарувал нещо или не, информира Associated Press.

Този ход идва няколко седмици, след като служителите на едно от кафенетата от веригата във Филаделфия си навлякоха гнева на хората, след като извикаха полицията заради двама чернокожи посетители, които не купили нищо, но чакали техен приятел да пристигне.

“Отдадени сме на създаването на култура на топлота и принадлежност, в която всеки е добре дошъл,” се казва в изявлението на компанията, цитирано от Huffpost.

Рашон Нелсън и Донте Робинсън бяха арестувани на 12 април заради “влизане в чужда собственост”, след като управител на кафене на Starbucks във Филаделфия извикал полиция.

Нелсън твърди, че попитaл управителя дали може да използва тоалетната, но му било казано, че тя е само за клиенти на заведението. Двамата мъже твърдят, че изчаквали техен приятел, когато полицията дошла. Те били арестувани няколко минути, след като влезли в кафенето.

Арестът им, който бе заснет на видео, бързо се превърна в пиар кошмар за Starbucks. Във Филаделфия бяха организирани протести, а демонстрантите обвиниха служителите на кaфенето в расизъм. Управителят на заведението пък вече не работи за компанията.

От Starbucks се активизраха, за да ограничат последствията за компанията. Главният изпълнителен директор Кевин Джонсън пристигна във Филаделфия малко след инцидента, за да се срещне лично с двамата мъже, които впоследствие са се договорили за обезщетение от компанията, както и за безплатно обучение в онлайн програма на Starbucks, създадена за служителите.

Отделно те получиха символично по 1 долар от град Филаделфия и обещание от градската управа за предоставянето на 200 000 долара за насърчаването на предприемачеството сред учениците.

Джонсън също така обяви планове за затварянето на над 8 000 заведения Starbucks в САЩ на 29 май, за да може служителите да преминат обучение, свързано с расовата предубеденост.

От Starbucks обявиха, че служителите на компанията са били инструктирани да “считат всеки, който влиза в заведенията от веригата, за клиент” ― независимо дали си купува нещо или не, информира AP.

От компанията обаче обявиха, че властите ще бъдат информирани, ако някой клиент изглежда сякаш застрашава сигурност.

Основателят на Starbucks и председател на компанията Хауърд Шулц заяви миналата седмица, че компанията “не иска да се превръща в обществена тоалетна ... но ние ще вземаме правилното решение всеки път и ще даваме ключа на хората.”