С пролетта идва Великден, а за по-голяма част от американците това означава приготвянето на великденски кошници, търсенето на скрити яйца и разбира се - яденето на много сладки неща. За производителите на шоколад празникът означава сериозни приходи, но може да означава и вдигане на цените за потребителите.

Световният апетит към шоколада скача. Според Националната асоциация на търговците на дребно, само в САЩ за Великден ще бъдат похарчени над 17 млрд. долара, като 2.4 млрд. долара ще отидат само за сладки лакомства. Това са най-високите разходи за празника за 13-те години, откакто се провежда това проучване.

Наскоро известният с любовта си към шоколада сладкар Жак Торес сподели пред CNBC, че Великден е вторият му най-голям период по продажби след Коледа, като дори изпреварва Свети Валентин.

"На Коледа пазаруваш за много повече хора, отколкото на Свети Валентин," казва Торес.

Тази година базираната в Ню Йорк компания на Торес е произвела над 80 000 продукта за Великден, за които е използвала четири тона шоколад. Торес казва, че продажбите му около Великден бележат лек ръст, в сравнение с предходната година.

Една от причините е, че католическият Великден бе по-рано тази година и времето бе по-хладно. Според Торес хората купуват по-малко шоколад в по-топло време.

Всички обичат шоколад

Не само американците, и европейците обаче обичат шоколад. Апетитът на развиващите се пазари, като Китай и Индия, към шоколада също се изостря. Според данни на Euromonitor International продажбите на шоколад се очаква да скочат значително с над 500% в Индия в периода 2005 – 2017 г. и с над 140% в Китай.

В същото време цената на какаото е нараснала повече от два пъти в последните 10 години. Опитите да се произвежда повече какао по-бързо водят до нови проблеми на хоризонта, според Торес.

"Засаждайки повече какаови дръвчета, откриваме нови хибриди какао, а така губим част от качеството. Така цената на най-луксозния шоколад нараства още повече," казва Торес. Въпреки че цените на какаото продължават да се повишават, Торес не желае да вдига цените на продуктите си със същите темпове. "Искаме да имаме най-ниските цени сред най-добрите на пазара," казва той.

Нормата му на печалба страда от това, но той търси други начини, за да ограничава разходите си, като инвестира в по-ефективно оборудване, например.

В бъдеще Торес се надява да разшири дейността на компанията си извън Ню Йорк, където има вече девет магазина и завод.