Central Japan Railway Co. (JR Tokai) вчера представи прототип на нов влак, който според компанията ще е по-бърз от всички влакове стрела в страната досега.

Прототипът Series Lo е от типа Маглев, който вместо колела използва магнитна левитация, пише Asahi Shimbun.

Влакът ще се движи между Токио и Нагоя, и ще развива максимална скорост от 500 км/ч.

Идеята за транспорт, базиран на магнитната левитация е налице от повече от век. Първият патент в тази насока е издаден през 1905 г.; Великобритания е имала нискоскоростен Маглев влак в Бирмингам между 1984 и 1995 г. Днес в света има само две активни подобни системи.

Първата подобен влак е пуснат в Шанхай през 2004 г., последван през 2005 г. от японския Linimo, който се движи с максимална скорост малко под 100 км/ч, или 20% от върховата скорост, която от JR Tokai прогнозират за новия влак.

В Япония вече се движат така наречените влакове стрела, но Маглев системите предлагат множество предимства. Тъй като при тях единственото триене на практика е с въздуха, те са по-бързи и по-безшумни от влаковете, които използват колела. Те също така не се влияят от лошото време.

От JR Tokai планират да създадат влак, който ще транспортира 1 000 близо пътници 1 000 и който ще се движи по трасето до 2027 г., след което да разширят услугата до Осака до 2045 г.