Япония стартира кампания, която да промотира консумацията на алкохол

© Pixabay
Японското правителство стартира национален конкурс, призоваващ за идеи, които да насърчат хората да пият повече алкохол. Причината е, че промяната в нагласите сред младите хора е довела до спад в данъчните приходи, съобщава The Guardian.
Кампанията The Sake Viva!, която се провежда от Националната данъчна агенция на Япония, призовава хората на възраст от 20 до 39 години да излязат с предложения, за да помогнат за съживяването на популярността на алкохолните напитки, които са изпаднали в немилост поради промените в начина на живот по време на пандемията от COVID-19.
Състезанието, което продължава до 9 септември, призовава за „нови продукти и дизайн“, както и за начини за увеличаване на домашната консумация на традиционни японски алкохолни напитки.
Участниците ще бъдат насърчени да изследват и методите за продажба, използвайки метавселената.
Данъчните в Япония съобщават, че консумацията на алкохол е спаднала от средно 100 литра годишно на човек през 1995 г. до 75 литра през 2020 г. Намаляването на продажбите на алкохол обаче удря бюджета на страната, който вече има дефицит от над 48 трилиона йени (290 милиарда долара)
Данъците върху алкохола представляват 1.7% от данъчните приходи на Япония през 2020 г. в сравнение с 3% през 2011 г. и 5% през 1980 г. Общите приходи от данъци върху алкохолни напитки през финансовата 2020 г. са намалели с над 110 милиарда йени до 1.1 трилиона йени в сравнение с предходната година. Това е най-големият спад в приходите от данъци върху алкохола от 31 години насам, според Japan Times.
След две години: Как пандемията промени навика ни да пием алкохолИзолацията и новите условия на труд и живот създадоха нови практики и ни накараха да осъзнаем какво количество алкохол пием
Наблюдава се особено рязък спад в потреблението на бира, като обемът на продажбите бележи спад от 20% до под 1.8 милиарда литра.
Пивоварната Kirin, която произвежда Kirin Lager и Ichiban Shibori, казва, че консумацията на бира на глава от населението в Япония е възлизала на около 55 бутилки през 2020 г., което е спад от 9.1% спрямо предходната година.
Министерството на здравеопазването на Япония заяви, че се надява кампанията да напомни на хората, че е редно да пият само „подходящото количество алкохол“.
Финалистите в конкурса ще бъдат поканени на гала церемония по награждаването в Токио на 10 ноември, а данъчната служба заяви, че ще подкрепи комерсиализацията на идеите на победителя.
Българският бизнес
- neon картата на tbi bank интегрира Google Pay
- 60% от завършилите А1 Лятна академия продължават кариерата си в компанията
- Представители на агросектора, държавата и ОББ обсъдиха устойчивото бъдеще