Списъкът със скъпоструващи неща, с които се хвали японският милиардер Юсаку Маедзава, продължава да се разширява.

Сред тях вече са картини на Пикасо, автомобили Bugatti и билет до Луната на ракетата на компанията на Илон Мъск.

Сега той може да добави към тази колекция и най-споделяното съобщение в микроблога Twitter.

За да се сдобие с тази чест, основателят на втория най-голям сайт за онлайн пазаруване в Яония - Zozo Inc., ще плати общо 100 млн. йени (1.19 млн. долара) на 100 късметлии, които са споделили поста.

В опит да се сдобият с част от тези пари, последователите на Маедзава са споделили съобщението рекордните 4.8 млн. пъти и са го харесали над 1.2 млн. пъти.

Предишното най-споделяно съобщение бе на студент от САЩ, чиято цел е да се сдобие с безплатна храна за цяла година от веригата заведения за бързо хране Wendy, според данни на Statista. Постът имаше 3.58 милиона ретуитвания и 990 000 харесвания.

Селфито на Елъм Дидженеръс с няколко холивудски звезди по време на церемонията по връчането на Оскарите през 2014 г. бе вторият най-споделян пост с 3.3 млн. споделяния.

"За да участвате, всичко, което трябва да направите, е да ме последвате и да споделите това съобщение," написа Маедзава на 5 януари.

Съобщението включва снимка на човек, седнал на ракета на фона на луната, наподобяващ легендарния образ от филма "Извънземното."

Маезава също така се похвали, че неговият сайт за пазаруване Zozotown е достигнал 10 млрд. йени (92 млн. долара) оборот по време на новогодишната продажба.

Бизнесът е основият източник на оценяваното от индекса на милиардерите на Bloomberg 1.7 млрд. долара богатство на 43-годишния Маедзава.

Милиардерът, който доскоро бе относително неизвестен извън Япония, се опитва да повиши популярността си, за да превърне Zozo във водеща марка за облекла в рамките на десетилетие.

През септември той бе представен като първия пасажер на полет до Луната, насрочен за 2023 г., на ракета, построена от компанията на Илон Мъск SpaceX. През октомври Маедзава написа в Twitter, че е закупил цигулка Страдивариус от 1717 г.

Маедзава се прочу и в света на предметите на изкуството, след като през 2017 г. похарчи 110.5 млн. долара за картина на Жан-Мишел Баския, поставяйки рекорд за американски творец по онова време.

Той се подвизава в Twitter с профила @yousuck2020, а броят на последователите му скочи до 5.34 милиона, в сравнение с малко над 500 000, преди да обяви, че ще предоставя възнаграждение срещу споделяния.