Това трябваше да е велика година за Япония.

Летните олимпийски игри трябваше да се проведат в Токио и страната се готвеше да приеме 40 млн. туриста, пише CNN.

Но заради COVID-19 игрите бяха отложено, а икономиката понесе нови удари от намаленото потребление в страната.

Баровете и ресторантите отчитат сериозен спад на бизнеса си, което е и основната причина продажбите на бира в Япония също да отчитат спад от 26% за първите шест месеца спрямо същия период на година по-рано, според Bloomberg.

Това е сериозен проблем за по-малките пивоварни, казва Исаму Йонеда, главен технолог в Kiuchi Brewery.

По-малкото клиенти в бирариите, както и намаленият износ на продукция, оставиха компании като неговата с доста големи складови наличности.

Ето защо от компанията намериха решение – да използват непродадената бира, за да я превърнат в друг алкохолен продукт.

През април от Kiuchi Brewery стартираха кампанията си „Да спасим бирения дух“ в Токио, предлагаща на местните барове и пивоварни да превърнат непродадената бира, която е със срок от около 4 до 6 месеца, в джин – алкохолен продукт без срок на годност.

Защо японските деца са най-здравите в света?Вижте седем принципа, които можете да заимствате от тях

Още през 1994 г. Япония облекчи стриктните си правила за производство на бира, което предизвика истински бум в производството на крафт пенлива течност.

Продажбите на бира в Страната на изгряващото слънце са индустрия за 37 млрд. долара, като местните хора предпочитат основни местните напитки.

Пазарът обаче остава на почти идентично ниво през последните години, като единствено ръст се отчита при крафт бирата. Само за десетилетие потреблението й в страната се е повишило трикратно.

Kiuchi Brewery е основана през 1823 г., като в началото на своето съществуване произвежда саке, но в последните 24 г. се прочу със своята крафт бира Hitachino Nest.

Йонеда обаче казва, че превръщането на пиво в алкохолна напитка не е иновация. Kiuchi Brewery и преди е използвала бира, за да произвежда сливов ликьор.

Повечето видове джин се правят с основа от зърнени култури, като ечемик, ръж или пшеница, които ферментират в каша, след което се дестилират във високоустойчив "неутрален" спирт. След това спиртът се дестилира втори път с плодове от хвойна и други, които придават вкус на напитката.

Kiuchi казва, че може да произведе по 8 л джин на всеки 100 литра бира. Минималното количество, което баровете могат да изпратят на компанията, е 20 л.