YouTube ще увеличи броя на рекламите, които някои потребители виждат между музикалните видеа, което е част от стратегията на компанията да убеди по-голям брой от своите над 1 милиард потребители да си плащат за нова предстояща услуга, която включва музикален абонамент.

Хората, които използват YouTube като музикална услуга, като пасивно слушат музика в дълги периоди от време, ще виждат повече реклами, според Лиор Коен, който отговаря на глобално ниво за музиката в компанията.

“Няма да сте щастливи, след като сте се чули Stairway to Heaven, а след това ви излезе реклама,” казва Коен в интервю по време на музикалния фестивал South by Southwest.

Коен се опитва да докаже, че YouTube се е ангажирала сериозно с това да накара хората да си плащат за музика и да заглуши “шума” за щетите, които неговата компания нанася на музикалната индустрия.

Звукозаписните компании отдавна критикуват YouTube за това, че хоства видеа, които нарушават авторските права и че не плаща достатъчно на звукозаписните артисти и на музикалните компании.

YouTube ще осигури необходимата противотежест на нарастващото влияние на Spotify Technology SA и на Apple Inc., които притежават водещите музикални онлайн услуги и генерират значителни приходи за музикалната индустрия, казва Коен.

YouTube е генерирала 10 млрд. долара приходи през миналата година, като почти цялата сума идва от реклама и може да заработи дори още повече, ако продава абонамент за музикални видеа.

YouTube се е опитвала в миналото да продава на потребителите си платени музикални услуги, но без особен успех. Повечето от тези усилия са преди Коен, който започва работа в YouTube през 2016 г. след като преди това 30 години е бил в звукозаписната индустрия.

Той е заемал най-различни длъжности в нея, като е бил мениджър на турнетата на Run-DMC и ръководител в Warner Music Group.

Този път ще е различно, казва Коен. Новата услуга, която вече се използва от хиляди служители на Google, ще “изнерви и прелъсти” потребителите на безплатната услуга на YouTube. Тя ще включва ексклузивни видеа, плейлисти и други предложения, които ще се харесват на закоравелите фенове на музиката.

YouTube вече дори финансира създаването на видеа, които отвеждат зрителите зад кулисите по време на концертите на популярни изпълнители, информира Bloomberg.

Музикалната индустрия се надява, че YouTube ще инвестира достатъчно, за да се конкурира със Spotify и Apple Music.

Звукозаписните компании критикуваха Spotify за това, че също предлага прекалено много музика безплатно, но базираната в Стокхолм компания превърна половината от потребителите си в плащащи абонати, като ограничи безплатното съдържание.

YouTube планира сериозна рекламна кампания за популяризирането на платената си услуга, казва Коен.