YouTube ще предприеме мерки, за да гарантира, че рекламите на големи марки няма да бъдат позиционирани до генерирано от потребители неподходящо съдържание.

Социалната мрежа няма да позволява появяването на реклами на канали, които имат общо по-малко от 10 000 гледания на всички постнати от тях видеа.

От YouTube са заявили пред Wall Street Journal, че тази мярка се разработва от ноември насам и тя има за цел да блокира каналите, които крадат съдържание от други източници и извличват печалба от платформата.

YouTube бе подложена на сериозни критики заради това, че показва реклами на свои партньори на фона на видеа с расистко и друго неподходящо съдържание. От Google се извиниха за тази грешка и промениха политиката си по този въпрос, но някои големи марки, сред които Coca-Cola, PepsiCo и Walmart, изтеглиха част от рекламите си, освен тези, които сa таргетирани по търсене в Google.

Преди това участието в рекламната програма на YouTube бе относително лесно – притежателите на акаунти можеха да кандидатстват за показването на реклами до техните видеа, като впоследствие се оказа, че почти не е имало ограничение за това те да бъдат одобрявани.

Системата на YouTube също така автоматично е поставяла реклами до съдържание въз основата на алгоритми, което означава, че предотвратяването на подобни случаи поединично е относително трудно, ако не и невъзможно.

Прагът от 10 000 гледания дава възможност за определено ниво нa самоселекция — видеа, които са неясни и достатъчно обидни, за да не привлекат много зрители, няма да бъдат включвани в програмата. Това също така потенциално намалява броя на случаите, които ще изискват човешка намеса.