Милиардерът Рупърт Мърдок залага много сериозно на бъдещето на крикета.

Неговата медийна група сключи сделка, с която придоби срещу 2.6 млрд. долара глобалните телевизионни и дигитални права за Висшита лига по крикет на Индия за следващите пет години.

Star India, която е собственост на 21st Century Fox, надделя над Facebook и Sony при наддаването.

Първенството във Висшата лига по крикет на Индия продължава само по два месеца в годината, но стойността му за медийните компании скочи, след като популярността на спорта изригна в световен мащаб. През 2008 г. Sony плати 1 млрд. долара за правата за първенството за 10-годишен период.

Този път от Sony предложиха 1.7 млрд. долара за телевизионните права, докато офертата на Facebook бе на стойност 600 млн. долара за дигиталните права.

Крикетът е най-популярният спорт в Индия с голяма преднина пред всички останали. Близо 1.3 млрдмилиоарда зрители са гледали 60 мача през миналия сезон на лигата, според Broadcast Audience Research Council.

Спортът доминира и в комерсиален план. Проучване на KPMG от миналата година сочи, че крикетът привлича 61% от всички отборни спонсорски договори в Индия.

Висшата лига по крикет на Индия стартира през 2007 г. Осем отбора, които представляват големи индийски градове, играят мачове помежду си през април и май.

Новата сделка означава, че всеки мач ще струва на Star близо по 8.5млн. долара, което превръща Висшата лига по крикет на Индия в едно от най-скъпите спортни първенства в света.

За сравнение, сключена наскоро сделка между CBS и NBC означава, че телевизиите ще плащат около 45 млн. долара, за да предават всеки от мачовете от NFL, които се играят в четвъртък.

Във Великобритания телевизиите плащат по около 10.2 млн. паунда (13.2 млн. долара) на мач от Висшата лига.

Sky, от която Fox притежава 39-процентен дял, вече похарчи милиарди за права върху мачове от Висшата лига.

Fox се опитва да купи останалата част от Sky, но изпитва затруднения в това да убеди британските регулаторни органи да одобрят сделката.