За лукса няма криза - пласментът на маркови артикули бележи истински бум. Особено търсени са луксозните стоки Made in France. Супер-богатите се редят на опашка за дамски чанти срещу "скромната" цена от 5 000 евро...

Жените сякаш са луднали по чанти на френската марка Louis Vuitton. Магазините на изисканата фирма са принудени дори да затварят сега един час по-рано - за да не останат без стока по време на големите коледни покупки.

Конкурентът Hermes също не може да овладее напора на отбраните клиенти. Който иска да се сдобие с чанта за над 5 000 евро, трябва да чака до 2 години! С други думи: след най-тежката криза в своята история и след срив на оборота с почти 9 процента, френският бранш за луксозни артикули се съвзема блестящо. Маркетинговите отдели свършиха чудесна работа, още повече че клиентелата в Далечния изток свързва лукса Made in France с френската култура и парижкото обаяние.

Богатите и супер-богатите в Япония, Хонгконг и най-вече в Китай харчат с охота за продукти на нашумелите френски фирми многократно повече от реалната цена, отговаряща на производствените разходи. Според преценки на анализатори, браншът прибира като печалба цели 40 процента от оборота, а може би и повече...

Лъвският пай отива у френски фирми. Лидерът в бранша е империята LVMH. Съвсем скоро гигантът ще погълне и браншовия бисер Hermes. Понастоящем LVMH се котира дори по-високо от химическия концерн BASF или производителя на автомобили Daimler. Бернар Арно, който притежава 47 процента от акциите на този гигант, може да очаква за 2010 печалба от порядъка на 5 милиарда евро.

Източник: БГНЕС