Новата коледна реклама на John Lewis ще остане в историята с пълното отсъствие на блясък и лукс. Историята е ориентирана към живота на едно семейство, а на фон се чува кавър на песента на blink-182 - “All the Small Things”, само че не в толкова приповдигнатия й и динамичен стил.

С Beginner популярната верига универсални магазини иска да спечели клиенти не с празнична феерия, а с прямота и носталгия. Заедно с дългогодишния си партньор Adam&EveDDB тя е създала послание, което ще се усети близко и познато на мнозина в днешните трудни времена.

Beginner разказва историята на мъж, който сякаш преживява кризата на средната възраст. Той се опитва да кара скейтборд - къде с успех, къде не. Оказва се, че целта му е била да намери допирна точка със сираче, което с жена му се готвят да посрещат в дома си. То се появява на прага на къщата със скейтборд в ръка.

Макар John Lewis да отказва да разкрие какъв е бил бюджетът за заснемането на коледната реклама, нейната дължина - едва 90 секунди, е красноречива. Предишните рекламни видеа на компанията бяха доста по-дълги. Това решение подсказва финансовите предизвикателства, които изпитват всички, затягането на коланите и задаващата се рецесия.


В John Lewis държим дълбоко на семействата и осъзнаваме, че те идват в много различни форми, каза Клеър Пойтън, директор на John Lewis.

Тази година “решихме да се съсредоточим върху един вид семейство, което често се пренебрегва”. Домът, в който влиза Ели, е изпълнен с доброта и действията на приемния баща показват, че в крайна сметка това, което правиш, е най-важното, допълва Пойтън.