За здраве - спете на тъмно

1646
За здраве - спете на тъмно

© pixabay.com

Нощната почивка в пълна тъмнина осигурява пълноценен сън, но и значително понижава риска от развиването на три сериозни здравословни състояния, сочи ново изследване.

По-възрастните мъже и жени имат навика да спят на светната лампа, включен телевизор или пък оставят телефона и таблета с включен екран. Това ги излага на риск от затлъстяване, по-високо кръвно налягане и диабет.

Дори малко количество светлина през нощта може да бъде вредно, казва д-р Минджий Ким - главен автор на изследването и специалист по неврология.

Ким уточнява, че на този етап екипът ѝ не е доказал, че светлината през нощта провокира тези заболявания, а само, че може да има връзка.

По думите на учения, има биологично обяснение и то е, че нарушеният сън по принцип е в основата на повишения риск от затлъстяване, диабет и високо кръвно налягане.

Не е естествено да има светлина през нощта, допълва Ким.

Не осем часа сън ни трябват. А колко?Седем часа сън на ден вероятно е идеалното количество за хората на средна възраст и при възрастните като цяло

Светлината изключва някои от зоните от мозъка, които казват на тялото, че е ден или нощ. Ако тези сигнали бъдат объркани, това може да повлияе негативно върху здравето ни, съобщава medicalxpress.com.

В този ред на мисли включената лампа през нощта може да провокира метаболитни и сърдечни заболявания.
 


Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Черният властелин
# 0
21:06 | 25 June 2022
Къде на тъмно в модерна България, светлини отвсякъде, реклами, кенеф, миризма.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg