Реклама на Gucci беше забранена заради участието на "нездравословно слаб" модел.

Италианската модна марка пусна онлайн видео реклама с участието на редица танцуващи модели. В последната част от рекламата, която се появи на уебсайта на Times през декември, са включени още снимки на отделните модели.

Според Gucci рекламата е насочена към "по-стара и опитна" публика и че сайтът на Times се използва с идеята да бъде изпълнено условието за достигане до "възрастни и зрели" читатели.

Органът по стандартите в рекламата във Великобритания (ASA) обаче смята, че тя е безотговорна, защото моделите са нездравословно слаби.

Вижте още: Реклама на най-тънкия смартфон спряна, много е сексуална (видео)

От Guccio Gucci, компанията-майка на модната марка, заявяват пред Times, че идеята за нездравословно слаби модели е до известна степен "субективен въпрос". Според тях моделите са слаби, но не са "нездравословно слаби".

От ASA не са съгласни и смятат, че е показано тяло, което е непропорционално и прекалено слабо. "Освен това позата й удължава торса и подчертава талията й, така че тя изглежда много малка", посочват от агенцията.

"Ние също така смятаме, че мрачното й изражение и тъмния грим, особено около очите, накара лицето й да изглежда мършаво. Поради тези причини считаме, че моделът е нездравословно слаб, а рекламата е безотговорна."

Освен това от ASA са посъветвали италианската модна компания в бъдеще да се уверява, че снимките на модели, които използва в бъдещите си рекламни кампании са достатъчно отговорни.