Поговорката гласи да не съдим една книга по корицата й, но когато става дума за вино, американците не се придържат особено към нея.

Според проучване на Антония Мантонакис от университета Брок, потребителите имат склонност да плащат повече за вина с имена, трудни за произнасяне, дори и ако те са със същото качество като второстепенни марки, информира NPR.

В проучването около 130 участници са дегустирали различни вина и са определили доколко харесват всяко от тях и колко са склонни да платят за него. В проучването са използвани вина със сходно качество, като на всяко от тях са били сложени несъществуващи имена.

Участниците са били разделени в три групи: в едната от групите пили вина с трудни имена, в друга вината били с прости имена, а третата група била контролна и на нейните членове не са показвани имената на вината.

езултатите може да ви изненадат. Участниците в първата група са казали, че харесват своите вина повече в сравнение с другите две групи, които или не са виждали имена на вината, или са пили от вина с по-лесни за произнасяне имена. Хората от първата група също така са били склонни да плащат с по около 2 долара повече за вино от другите групи.

Според проучването колкото повече потребителите знаят за вината с трудни за произнасяне имена, толкова по-вероятно ще е да си помислят, че трябва да струват повече.

За да обясни това Mантонакис посочва множество проучвания, които показват, че неща като етикет, цена, реклами и марка може да ни накарат да мислим, че нещо има по-добър вкус отколкото в действителност.